Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, da er man snart klar for å sette tilbake motoren inn i Golfen igjen! Mangler bare å få rensket gjengene til lambdaen i manifolden :)

 

Jeg har klemt på ei kabelsko på lamdasensoren.. Klarte i samme slengen å miste den to ganger i gulvet mens jeg sto og prøvde å få på skoa. Kan dette ha ødelagt sensoren..? Er litt redd for at jeg har ødelagt noe inni der :/

Er det bare å sette den fast i skruestikka og varme opp tuppen med gassbrenneren, for så og måle spenning? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering i dag :)

 

Har fjernet den unødvendige store "servoholderen" eller hva det nå var Quattro73 kalte den;

 

2013-03-18170553_zps459dd462.jpg

 

2013-03-18170542_zpsedec3c1b.jpg

 

2013-03-18170532_zpsbe016ca8.jpg

 

Ble mye finere, synes det var for kjipt at den dekket til den nydelige vannpumpa ;)

Den har ingen ordentlig funksjon uansett..

 

IMG_1695.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vet dette ikke er spørsmåls tråd. men har et problem.

 

byttet clutch og utløserlager på min jetta mk2 1990, monterte girkassa og clutch wiren og sku prøvde og trykke inn clutch pedalen men den ble inne.

det er ingen motstand. må bilen starte opp før det blir trykk på pedalen ? Haster!

Endret av Samekula

VW Jetta mk2 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er helt i orden at du stiller spørsmål :)

 

Har selv automat på min Golf, så jeg har sånn ca. null erfaring med manuelle girkasser.. (er bare 17 år gammel) :)

 

Er du sikker på at du monterte alt rett? Send 16vturbo ei melding, han vet garantert mer enn meg ;) Tror faktisk han akkurat har byttet girkasse :P

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke være nødvendig å måtte starte bilen for at clutchen skulle fungere. Ikke hvis du har mekanisk clutch i hvertfall. Hvis du har hydraulisk så må du nok lufte clutchen for at den skal fungere. Regner med du har hydraulisk clutch, siden du skriver at pedalen "holdt seg inne"

 

Litt usikker på hvor lufteskruen til clutchen i så fall sitter på disse bilene, men se rundt girkassa først. Det går vel via bremsesylinderen regner jeg med ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår