Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Bolten koster bare rundt 50 kr den :)

Tror jeg bare kjøper en boks med plastlakk på Biltema :)

 

Har også snakket litt med bror min, han har noen fine 15" felger med rett boltsrkel og nesten splitter nye dekk på som han ikke bruker, som han skal selge meg for en billig penge :)

 

De sto på en opel astra 1.4 før, han sa at hjulnavet kanskje var litt annderledes, noen som er kjent med Opel?

Botlsirkel er ihvertfall den samme. 4x100 :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bolten koster bare rundt 50 kr den :)

Tror jeg bare kjøper en boks med plastlakk på Biltema :)

 

Har også snakket litt med bror min, han har noen fine 15" felger med rett boltsrkel og nesten splitter nye dekk på som han ikke bruker, som han skal selge meg for en billig penge :)

 

De sto på en opel astra 1.4 før, han sa at hjulnavet kanskje var litt annderledes, noen som er kjent med Opel?

Botlsirkel er ihvertfall den samme. 4x100 :)

 

Sjekk her: http://boltsirkel.no/ Se der hvor det står HUB senter. Er senteret større så kan du sette inn plastring i senteret for å kompansere. Men dersom differansen bare er noen ytterst få mm så kan du ikke kompansere. Er senteret i Opel felgen mindre enn Golfen så passer den ikke på. Da må du i såfall borre opp senterert, og det er litt mye styr.

 

Korr: Astra 91-98 har Ø = 56.6 mm. Golf 2 83-91 har Ø = 57,1 mm. Dvs at de ikke passer på uten modifikasjoner. En annen viktig ting er innpresset (ET). Originalt på Astra er ET = 49, og på Golfen ET = 38. Dersom du skal avvike innpresset så er det tillatt med +/- 7,5 mm. Dvs at dersom din brors felger har originalt ET lik 49 så er de ikke tillatt på bilen. Men ta og sjekk ET på de, og skal du bruke dem så må du borre opp senteret. Jeg antar at du forstår at dette er ganske mye arbeid. Du ender opp med å levere dem til et mekansik verksted.

 

Men ta selv å sjekk opp de dataene jeg fant, slik at du vet at det er riktig m.h.t. årsmodell og slikt..

 

Du kan også dobbelt sjekke at broren din sine felger allerede ikke har plastringer i senteret. Da er de større enn originalt, og du kan kanskje sette inn ringer som passer til Golfen. Men da skal du jo ha litt flaks!

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du må borre opp senterhullet så kan du bruke luftverktøy med pussepapir. Gjorde dette selv på felgene jeg kjøpte til min Sierra i sommer.

 

Men om innpresset ikke stemmer overens så vil du sitte med ett problem uansett, da du ikke får godkjent felgene. Veit ikke hvordan det stiller seg om du får frest av felgene litt på senternavet, for at dem skal komme lenger inn. Må dem lenger ut så er det spacer som gjelder. Dette er heller ikke lov, så du vil uansett være like langt om politiet stopper deg i kontroll en dag.

 

2011-08-04134315.jpg

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å frese ned senteret for å tilpasse ET går selvsagt ann. Man må planslipe da så det ikke blir ujevnt. Men det er ikke noe problem for biltilsynet å måle seg frem til om noen har jukset i forhold til ET som står på felgen, for det er selvsagt ikke tillatt. Da ville jeg likeså ha brukt noen ulovlige spacere.

 

Ang senteret. Senteret skal passe jevnt med senteret på bilens nav/boss. Dette for at det ikke skal bli kast og ubalanse under kjøring. Jeg hadde i allefall ikke giddet å forsøke på den metoden over. Det blir plutselig masse penger ut av vinduet hvis du ikke får det til. Men et mekansisk verksted skal vel ikke ha all verden for å borre opp 0.5 mm.

Men finnes 100 vis av hjul tilsalgs til Golfen din. Kanskje enklere å kjøpe noe som passer?

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Deltaone. Det beste er å kjøpe noe med en gang som er ment for bilen din i stedenfor å begynne med forslagene jeg ga deg.

Forslagene mine er også slikt man bruker i bilcross o.l hvor det ikke er fullt så nøye. Dem fungerer, men er langt ifra tillatt eller anbefalt.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

har ikke tenkt å begynne med noen borring av felger nei.

Da prøver jeg heller å få sveist de 16" felgene jeg har :)

Det var synd med felgene til bror min da.

 

Deltaone; Har allerede sett de felgene der, men de er fortsatt bare 15" og uansett så er ett dekk punktert..

 

Skal nok finne meg nye felger, må bare få bilen i bedre teknisk stand først :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse da?

 

Noen greie 17" felger med boltsirkel 4x100 og ET 35? :)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32484082

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk av at de har stått på en vectra, men det står det ikke noe om.. Men de var 56,6 mm mot mine 57,1 mm de også..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk av at de har stått på en vectra.

 

Fikk det jeg også, så lenge han annonserte for Vectra deler ellers.

Men om du følger litt med på nettbutikker, så får du jo nye felger for 3000,- for 16" og oppover da ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort store endringene på bilen, men har fått gjort litt :)

 

Volkswagen-merket på grillen har blitt lakkert :)

 

IMG_0433.jpg

 

Ellers, så har jeg også klart å knekke det "nye" dørhåndtaket i tillegg, så nå ser det slik ut:

 

IMG_0429.jpg

 

Døra til verkstedet :)

 

IMG_0426.jpg

 

Angeleye-lys ?

 

IMG_0425.jpg

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått bort den verste dritten i motorrommet, lampeolje og en stiv malekost funket bra det :)

 

IMG_0435.jpg

 

IMG_0436.jpg

 

Har også fått på det nylakkerte merket, ser bra ut ;) Spørs omd et blir emblemfri grill etter hvert da men :)

 

IMG_0437.jpg

 

IMG_0438.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår