Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har selv ett slik sett, men syntes det er utrolig mykt. -har ikke montert fremm ennå da, og får heller ikke prøvd biler på lenge, da dette er ett senere prosjekt ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev. Har ikke prøvd bilen etter bytte, da den står uten ledningsnett og seter. Syntes bare at demperene var så myke når jeg komprimerte dem før jeg monterte dem på bilen.

Hbordan det blir etter hvert får tiden vise ;-)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det bør vurderes :) blir vel omlag samme pris for de coiloverne der som for 2x nye demepere + senkesett..

Spille ingen rolle om det er mykt eller ikke, fjærene som står på nå er så myke at det føles jo ut som en jævla luksusbil jo, hehe :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært på verkstedet nå, men har vært og undersøkt litt :)

 

Slik står da bilen pr. dags dato;

 

IMG_0446.jpg

 

Tok ut batteriet og begynte å fjerne litt tectyl :) Ikke så veldig grundig, men fikk fjernet en god del med parafin.

Før;

 

IMG_0441.jpg

 

Etter;

 

IMG_0442.jpg

 

Litt rust inni her

 

IMG_0449.jpg

 

Fant også noe annet..

Det virker som bilen har så myke fjærer at akslingen gnisser borti karosseriet ved humpete kjøring? :(

 

IMG_0452.jpg

 

IMG_0453.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?

Der der er spylertanken det :)

 

Føler meg litt blond nå, forsto ikke helt om det var en vits eller ikke, men jeg tømte på blå glykol jeg, når jeg fylte på her nå nettop..

Men uansett, hva er forskjellen på rød og blå?

Er det dårlig for motoren å kjøre med blå frostveske? :(

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?

Der der er spylertanken det :)

 

Føler meg litt blond nå, forsto ikke helt om det var en vits eller ikke, men jeg tømte på blå glykol jeg, når jeg fylte på her nå nettop..

Men uansett, hva er forskjellen på rød og blå?

Er det dårlig for motoren å kjøre med blå frostveske? :(

 

VAG skal vell kun ha rød kjølevæske :) Du får kjøpt det på biltema btw.. G30 skal du se etter da:)

Hva som er forskjellen veit jeg ikke helt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å skylde på fylla, men er FULLstendig edru. Men skylder på at huet ikke henger helt med. Tenkte meg rett og slett ikke om.

 

Ang rød frostvæske/blå: Det er ett eller annet i den blå frostvæska som spiser opp aluminiumen. Husker ikke helt hva det var, men det er nå i hvertfall derfor du skal ha rød og ikke blå.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra Quattro73:

Det er riktig at motorer med alutopp i utgangspunktet skal ha rød frostvæske (G12). Denne er silikatfri og er bedre enn G11, da den ikke angriper aluminium. Denne har også lengre levetid enn G11 (blå og grønn frostvæske) som bør skiftes hvert 2. år.

 

Så.

G11 er grønn eller blå og er av base etylenglykol.

G12 er rød og er silikatfri. Denne må ALDRI blandes med G11, da får du gelé !

G12+ er rosa og kan blandes med rød, grønn og blå. Uansett anbefales det alltid å spyle systemet før man går over til annen type væske enn den man hadde på.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår