Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Ikke engang finn på å spør oss hva vi tror, bare trykk på "kjøp"!

Dette settet kan du greit nok ikke bruke på bane, da det blir for mykt for det. Men til gatebruk er det perfekt ;)

Banekjoering med en 1.8 golf automat.. Skal den vaere en pacecar, eller kanskje sette ut kjegler foer autoslalomen?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Deltaone: Hadde ikke regnet med denne bilen skulle på bane, men det er jo sokkert morro for Eilif9 å få lære noe nytt hver dag og spesielt om produktene han kjøper ;)

For alt jeg veit så kan det jo hende han vil lage banebil en dag og da er det greit å kunne litt om diverse ang understell og bremser også og ikke bare hvor mye hester en motor tåler med eller uten turbo ;)

Sikkerheten først vettu ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lir ikke banebil av denn her nei, haha.. :D

Hovedålet med denne bilen er jo å lære, og jeg har jo lært en hel del masse, takk til alle sammen :)

Settet er kanskje litt i billigste laget, mange mener kanskje at det blir for "mykt" osv osv, men det spiller ingen rolle ;)

Fjærene som står på er jo ALT for myke..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lir ikke banebil av denn her nei, haha.. :D

Hovedålet med denne bilen er jo å lære, og jeg har jo lært en hel del masse, takk til alle sammen :)

Settet er kanskje litt i billigste laget, mange mener kanskje at det blir for "mykt" osv osv, men det spiller ingen rolle ;)

Fjærene som står på er jo ALT for myke..

Bare kapp å aldri se deg tilbake.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kapp å aldri se deg tilbake.

Helt uaktuelt å komme med slike kommentarer fra min side! Ville ALDRI kappet fjører på en bil, hverken for bane eller vei. Jordebiler kan man gjøre dette med, mem ikke ellers.

Eilif9: Gå den rette og sikre veien du, og sørg for å gjøre ting lovlig, tøft OG sikkert samtidig ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blir ikke noen kapping av fjærer her nei :) Satser å ha bilen på veien til sommeren ;)

Endelig har det nye termotstat-huset kommet :)

Ny;

IMG_0611.jpg

Gammel;

IMG_0576.jpg

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slikt at det blir hardere jo mer man senker det? :)

Nei, du skrur hele oppsettet ned, merker ikke noe forskjell. De litt dyrere coiloverene kan du justere hardheten paa med et egetr vaerktoey. Bilstein f.eks har det, men de koster vel over 20.000,- kanskje. Men det finnes sikkert billigere ogsaa som kan justere hardhet paa demperfunksjonen..

Kvalitet: http://www.mobeck.com/mt/Bilstein.asp Er jo bare aa sjekke pris, du kan jo ikke annet enn aa svime av i verste fall..

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt å komme med slike kommentarer fra min side! Ville ALDRI kappet fjører på en bil, hverken for bane eller vei. Jordebiler kan man gjøre dette med, mem ikke ellers.

Eilif9: Gå den rette og sikre veien du, og sørg for å gjøre ting lovlig, tøft OG sikkert samtidig ;)

Må ikke være så seriøs da dummen :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.. Men det spiller ingen rolle, de er GARANTERT stivere enn dunfjærene som står på pr dags dato, og jeg er ikke spesielt følsom for slikt uansett ;) Liker litt myke fjærer, skal jo gå an å kjøre på vei med de og :)

Vi bor jo tross alt i enden av en 2 km lang privat grusvei som er veldig dårlig vedlikeholdt, er litt usikker på hvor mye jeg kan senke, må vel kanskej ta i et tak å fylle igjen noen hull neddi veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålfelgene er egentlig ikke så verst.. Med senk & kanskje en spacer, så hadde de vært råe! :D

IMG_0612.jpg

Se hvor mye jeg har å gå på;

IMG_0613.jpg

Skal på med coiloversene først uansett, får se hvordan det blir..

Hva synes dere? :)

Originalfelg + spacer eller nye, breie felger?

Originalfelgene kan så klart trenge en grundig vask, da hadde de sett ganske greie ut :)

Breddede stålfelger er jo også noe, det er jo noe helt for seg selv.. Er jo heller ikke en spesielt dyr løsning heller da ;)

Endret av Eilif9

Lenke til kommentar
Del på andre sider