Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

BTW: Stikk på Biltema og kjøp deg Haynes Styling boka. Der får du mye råd, tips om forskjellige ting du kan gjøre ;)

Virkelig verdt 299,-!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørreundersøkelsen din er forsåvidt veldig grei og jeg tror det kommer en del klare svar fra vår side.

1) Behold bilen.

2) Diverse slanger i motorrom kan byttes ut med f.eks blå silikonslanger og chrome rør her og der. Mye penere med en gang.

3) Girkasse i seg selv er ikke vanskelig å bytte. Du må ha den og kanskje hele pedalboksen for alt jeg veit. Ring Velox Motor og hør med dem eller med Quattro73 når han viser noe tegn til liv igjen ;)

4) Se etter en penere eksospotte bak, alternativt sportseksos/effektanlegg. Dette vil ikke gi deg noe mer enn 1-2hk, men ser desto penere ut.

5) Jeg personlig elsker Golf med 90fangere og gti leppe samt gti skjermbreddere.

 

Disse har stort utvalg til bilen din: http://www.fk-automotive.de/

 

I påske så kommer også 2012 katalogen fra FK-Automotive, Joergen og andre selskaper i Tyskland. Disse katalogene koster i gjennomsnitt 50,- hos Narvesen, 7Eleven osv... Mye bra der å lese seg frem til også ;)

 

Takk for enda et svar :D

Silikonslanger ja, har sett en del på de. Blåe hadde vært fint :)

Nei altså girkassa er jo ikke noe problem i seg selv, det er bare dette med clutchpedalen jeg sturer over. Jeg vet det finnes automat til manuell - kits, men dette får bli et senere prosjekt :)

 

Rekner med at en del av eksosen blir byttet, den lekker og er egentlig ganske restriktiv..

Har en lekkasje atmed katalysatoren og, får se om det går gjennom EU ;)

Gti leppe og emblemfri grill skal bestilles så snart jeg får ordnet bilen slik at den i den minste kjører :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan sikkert fortsette å skrive opp ønsker, men det ender med at du da kommer til å kjøpe deler for 20-30k før vi er ferdige. T.o.m da så er det nok noe mer som kan gjøres :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, alt kan ikke fikses. Ikke med mitt stramme budsjett ihvertfall :) Har allerede bare brukt 4000 på bilen og ca. 6000 på reparasjoner.

Men var på biltema i går, og de har fått bestilt 2x øvre fjærbenslager til meg. Vet ikke hvor lang tid det tar, innen neste uke sa han, men dette betyr at jeg ikke får på coiloversene før de får inn nye :hmmmmmmmmm:

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat på, må kontaktflaten mellom kamklavene, blokka og kamakslingen smøres inn med litt olje før kamakselen settes inn?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat på, må kontaktflaten mellom kamklavene, blokka og kamakslingen smøres inn med litt olje før kamakselen settes inn?

 

Så lenge du hadde på olje og lot det renne litt før du startet motoren så har det nok gått bra ;) , er jo så klart en fordel at det er smurt med olje der men tror nok det går helt fint uten så lenge du hadde på olje på motorn før du starta :)

 

hvorfor kom du på det der nå? :uhhmmwhat?:

VW Passat 2.0 TDI Variant 06
Volvo v40 1.8 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, fordi jeg satt og tenkte på om det var noe jeg måtte gjøre mens kamdekselet var av :)

Tror jeg tar av kamklavene og har på bitelittlitt olje jeg, bare for å være sikker. kammen lå jo flere uker ute av motoren, tror jeg tørket av den litt og.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår