Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, beklager, men jeg trodde ikke Biltema hadde slikt.

Skjønner ikke hvorfor Møller nektet å selge meg en sånn liten dings da men bullshit

Det var dyrt ja, deltaone.

De på biltema koster 189,- stykket :)

Men noe jeg lurer på, bilen på firehjulskontroll?

Eller er det valgfritt? :)

Har på følelsen av at det koster en hel masse penger å ta en sånn kontroll.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på verkstedet nok en gang, og denne gangen tok jeg for meg litt kabler..

Fant ut at de digra høyttalerkablene egentlig bare munnet ut i et par idiotiske LED-er under dashbordet, go de virker ikke en gang. Har tatt de ut nå :)

(gammelt bilde)

IMG_0519.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :)

Prøvde litt sånn rubbing bare for kjedsomhetens skyld, og det funka bra! :D

Hadde en skrape på framskjermen, her er før rubbing;

IMG_0525.jpg

her er etter! :)

IMG_0702.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et lite spørsmål.

Den bulken på venstre framskjerm, dem må fiskes..

Den må også lakkeres over.

Tenker på dette iht. falmet lakk. Bilen er jo gammel, og da jeg tok vekk et klistremerke under panseret så var det en ltien fargeforskjell ;)

Om jeg går på Møller og kjøper en boks med tilsynelatende rett fargekode til bilen, kommer det til å bli skille i lakken da? :(

Har noen her erfaring med slike små lakk-jobber?

Må hele skjermen lakkeres? :)

God påske alle sammen! :)

Endret av Eilif9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir litt fargeforskjell ja.. Hvis det er en liten del på skjermen som trenger lakk, så er det best å lakkere hele skjermen i samme slengen.

Ta heller å fiks alle småbulker ogsånn du har, også bare kast over no grunning etc, så sparer du litt penger til hel-lakkering istede :)

God påske ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt lakken hos Møller. (Pga mafiaprisvirksomeheten dem driver med ellers)

Kjøp lakk hos en fargeforhandler/lakkforhandler. H*n finner riktig farge og nyanse til din bil.

Det er på ingen måte sikkert at du trenger å lakkere hele skjermen pga fargeforskjell. Likk lakkfornyer og en bra pollering av bilen KAN gjøre det helt store. Dette er på ingen måte sikkert, da det kommer ann på hvor bra bilen er blitt velholdt ellers gjennom årene. Som regel når du lakkerer opp igjen deler av bilen så blir det ofte litt forskjell mellom ny og gammel lakk. Derfor poleres den for å få en bedre "overgang" som man ikke ser så godt på gamle biler ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje et godt poeng der.

EN boks lakk på møller koster vel et par hundrelapper..

Lakkforhandlere kan jo blande akkurat den fargen jeg vil ha, ikke sant?

Skal se hva jeg får til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vognkortet bare en del på 90'tallet?

Eller var det en "Del 1" og "Del 2"?

For jeg finner ikke dne delen som skal være i bilen.. Men leste her forleden at gamle biler har bare ett vognkort.. Stemmer dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider