Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Som sagt over her, ser meget bra ut!

 

Du har gjort en god jobb med denne bilen. Fortsett sånn.

Mangler bare litt mer power i motoren og helst etter min mening manuell girkasse, så er du i mål ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk :)

Ja, har store olaner for bilen. Neste vinter blir nok motor tatt ut og lakkert.

Får se om jeg fortsatt er like gjerrig, men har faktisk 60000 til disposisjon :D

Har lyst på trimkam, 4-1 downpipe, nytt 2,5" eksosanlegg, weber gsser og litt slikt forskjellig :) tenkt litt på turbo, ville det vært vanskelig?

Planlegger også en full restaurering med hellakkering og div, men dette blir 2 år fram i tid da jeg har lappen og en bruksbil.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilif9: Turbo er ikke vanskelig, men du får det aldri godkjent. Slik sett vil sugetrim være mye bedre for din del, for det får du godkjent også er det mye tøffere lyd enn det vil bli med turbo ;)

Prat med Velox om dette, så setter dem opp ett oppsett som vil fungere utmerket for deg ;)

 

16vturbo: Du og denna jævla rosa fargen din! :p

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, null problem :)

Tror turbo blir for komplisert uansett..

Og ja, sugetrim er nok tingen :)

Eller kanskje bare sette i en større motor fra en eller annen VW eller Audi :p

Men har mest lyst å beholde den gamle, med tanke på at den bare har gått 138 000 ;)

Er det noen andre måter å sugetrimme på, som ikke er nevnt enda?

(DOwnpipe, eksos, trimkam, forgasser..)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugetrimming går i første rekke ut på å montere trimkam. Dette gir mer effekt og koster lite, og om man ikke velger kam med for høy durasjon så vil man få mer effekt over hele registeret. På flere monopoint-motorer er det montert enkel downpipe, denne er en stor restriksjon. Ved å bytte til dobbel downpipe (og annen manifold) vil man kunne hente mer effekt ut av samme motor. Skal man gjøre det skikkelig går man for grenrør. Resterende eksos kan med fordel oppgraderes til free flow- eller Flowmaster-potter, men dimensjonen på rørene bør ikke være større enn 2" på en 1.8.

Porting av topp er utvilsomt det som gir mest effektøkning, men en godt portet topp vil ikke kunne yte sitt potensiale om innsug/eksos/bensinsystem er en restriksjon. Med datasprut eller to doble Weber DCOE, portet topp, trimkam og grenrør er det ingen problemer å hente over 200 hk ut av en 1.8 som i utgangspunktet hadde 90 hk :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dææven, 200 hk hadde gjort seg ja :D

Men da tror jeg automaten hadde tatt kvelden.. Eller kanskje ikke.. vet ikke jeg :) Vet du noe om hvor mye VAG automater tåler?

En tommelregel jeg har hørt er jo at man ikke bør øke kraften med mer enn 50% om man vil beholde girkassa si..

 

Hvor høy durasjon anbefaler du for maks kraft da, på trimkammen?

Og hvorfor bare 2" stor eksos?

Hva med stempler og annen innmat da, tåler det 150-200 hk?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men la oss nå si at jeg har fått tak i en slik weber som du har i den turbotråden, (den første) kam, portet topp, og simons grenrør og 2" hele veien bak, må jeg da skifte bensinpumpe?

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok hatt manuell kasse om jeg skulle opp på et sådan effektnivå. Den holder lenge om man ikke kun driver med rivstarting og asfaltspinning.

Durasjon på kammen må sees i hensyn til om motoren har plenumsinnsug eller separate spjeldhus. På original motor er 266 - 276 grader ok.

Større eksos enn 2" på 1.8 skaper 'turbulens' og reduserer effekten.

Din motor tåler det du måtte klare å hente ut av den, så lenge den er NA og du holder deg under 8000 omdr :)

 

Her er en tråd med en del oppklaring av diverse synsing hva motor tåler ;)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/60380-2-x-45mm-webere-pa-golf2.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men la oss nå si at jeg har fått tak i en slik weber som du har i den turbotråden, (den første) kam, portet topp, og simons grenrør og 2" hele veien bak, må jeg da skifte bensinpumpe?

 

En Weber 32/36 DGV du tenker på? Denne blir i minste laget om du utfører alt det du ramser opp ;)

Om du har mekanisk nikkepumpe ved motoren så må denne byttes. Har du elektrisk pumpe i tanken så kan du beholde denne, men må ha regulator som tar bensintrykket ned fra 1.2 bar til 0.25 bar :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, leste det at Monojeten har et bensintrykk på 1 bar elelr noe slikt, så man må ha bensintrykksregulator om man skal ha på en annen gasser?

Også, hvordan gjør man det med det elektriske oppkoplingen til monojeten, lar man bare kontaktene henge elelr hva? :)

 

Men tror det her kan bli bra ;)

Men i første omgang må få radiatorvifta til å funke (funker ikke ved tomgang elelr kjøring, motoren koker) og så må jeg få den på EU for å se om det er noe annet som må fikses, men det bør ikke være det :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår