Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Bilen var på hjulkontroll på tirsdag, og alt gikk som smurt :) Kjørte 4 turer til og fra Stjørdal (ca 11 km) uten at bilen kokte over eller kvittet seg med spesielt mye kjølevæske :D

Fikk et par lange blikk etter bilen på vei nedover, hehe :)

 

På førstkommende torsdag skal bilen på EU ontroll og få skrevet inn coilvoersene i vognkortet, så da blir det nok forhåpentligvis skilt neste torsdag! :thumb De hadde enda skiltene liggende, de var ikke blitt klippet, så vi slipper å bestille nye :)

 

IMG_1558_zpsde369e6e.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var på Biltilsynet med hjulkontrollpapirene i dag.. for nå forbannjade sjit!!

Dette fikk jeg mangel på;

 

- Uoriginalt luftffilter (:partyon:)

- TUV Papirene var på Tysk (No shit, Sherlock :yodude:)

- Løse lyspærer (de kan ikke festes på noen annen måte!)

- Løse kontramuttere på coiloversene (...)

- Fastrustet lastventil..

 

Alt annet enn den fastrustede lastventilen er jo bare bullshit! Kan noen forklare meg hva som skjer? :roll:

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men skulle ikke du godkjenne coilover? Hvorfor faen bryr dem seg med alt annet da? Så klart er tüv papirene på tysk! Dette er jo i Tyskland! Hvilken idiot har du pratet med tro? Finn en annen saksbehandler og klag samtidig på denne innkompetente fjotten som så på bilen din først. Han har ikke gjort jobben sin!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså..

De har nå ganske tydeligvis gjort alt annet enn å godkjenne coiloversene..

Bremsene har ingenting med de å gjøre, det er slikt de tar for seg på EU kontroll!

 

Jeg har vel god grunn til å gå tilbake å klage? Betalte 480,- for det i tillegg..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå var det ikke noe i veien med coiloversen (bortsett fra løse kontamuttere)..

Men den lastventilen var tydeligvis rustet fast :(

Men skal ta inn bilen på verkstedet i dag, og dynke den i WD-40 før jeg tar frem hammeren :)

Den skal løs, punger faen meg ikke ut med 5000,- for ny å verksted.. (har ikke lov å skifte den selv)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig slik?

Fikk inntrykk av at han mannen på BT sa at man må ha dokumentasjon på det om man skifter noe i bremsesystemet i det heletatt..

 

Men uansett, har fått løsnet justerings-skruen, men forstår ikke helt hvordan lasteventilen fugnerer :confused:

 

Det går en arm fra bakakslingen, og i den er det festa ei fjær, som igjen er festet i lastventilen.

Skal denne armen/fjæra dra lastventilen ned eller noe slikt? :)

For den sitter bom fast..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt forstå at det skal være noe i veien for å bytte denne ventilen selv. Dette er noe jeg såklart ikke kan si sikkert, så jeg vil anbefale deg å prate med noen som veit mer om dette. Det er mulig at Quattro73 kan rådføre deg her. Spørsmåleter bare om han er tilgjengelig eller på jobb akkurat nå?

 

16vturbo: Om bilen ellers er i forskriftmessig stand eller ikke skal ikke ha betydning for å godkjenne coilover på den. Denne godkjenneninga er da en del av hva bilen må i gjennom for å få den forskriftmessig godkjent. Denne Golfen er da altså ett prosjekt og det har heller ikke blitt sagt noe om at skiltene skal på bilen kun pga godkjenning av coilover. En kompis av meg hadde en bil som vi godkjente coilover på. I dette tilfellet var det en del store rusthull i gulvet, motoren var tatt ut, bensintanken hang i "en tynn tråd", lykter bak manglet, bilen var kun pusset ned og klar for grunning og lakk, interiøret var tatt ut og det satt på noen helt andre felger enn det som skulle være på bilen, grunnet leveringsproblemer av nye felger.

 

Jobben til BT var å godkjenne at coilovers var montert riktig, 4hjulskontroll med justering var i orden og at lysene foran var justert inn i forhold til høyde på bilen. Dem så jo da at denne bilen IKKE skulle på veien i løpet av noen dager, men brydde seg heller ikke med det. Hv ordan kan dem innbille seg at man skal få denne bilen "forskriftmessig stand" hvis dem ikke kan godkjenne endringer med tilhørende tûv papiper? Man skal ikke kunne eu godkjenne bilen da, om dette ikke er skrevet inn i vognkortet.

 

Noen personer på BT er til å skamme seg over! Jeg kan ikke fatte og begripe at dem i det hele tatt kan finne på å ta på seg en jobb dem ikke er kompetente til og faktisk ikke har satt seg inn i!

 

Eilif9: Reis opp på BT igjen og levêr en formell skriftlig klage på akkurat den jobben dem ikke har gjort, men tatt betalt for. Skriv gjerne ned navnet på denne personen du hadde med å gjøre også, for han burde bli innkalt på kontoret til sjefen og få seg en liten reprimande for å gjøre noe han ikke var i stand til ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har jeg lov til å skifte bremselastregulator selv?

Vet at man må ha en eller annen "dokumentasjon" på det, men vet ikke om det er på justeringen av den eller selve installasjonen, eller begge deler for den saks skyld? :)

Den er jo tross alt rustet fast, jeg får til å skru på justerings skruen men selve lastregulatoren sitter bom fast. Eller er det meningen den skal gjøre det?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har jeg lov til å skifte bremselastregulator selv?

Vet at man må ha en eller annen "dokumentasjon" på det, men vet ikke om det er på justeringen av den eller selve installasjonen, eller begge deler for den saks skyld? :)

Den er jo tross alt rustet fast, jeg får til å skru på justerings skruen men selve lastregulatoren sitter bom fast. Eller er det meningen den skal gjøre det?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du har lov til å bytte den selv. All type mekanisk har man lov til selv heter det. Hvis det skal ære noe kontrollering av system i ettertid så må du på ett verksted for dette, sånn at du har dokumentasjon for jobben ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår