Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Her ser man da den gamle til venstre, og den nye til høyre;

 

IMG_1679.jpg

 

Den gamle åpnet dev 87 grader, som den skal, det ser man på bildet.

Men den nye åpnet ca. 1 mm ved over 90 grader, så det er ingen tvil om at jeg setter tilbake den gamle igjen ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vannet i en bil blir varmere enn 100 grader. Dette er ok i.o.m. at kjoelesystemet er tett.

Noen termostater aapner ikke foer etter 100 grader, HVIS ikke jeg husker feil.

 

Paa termostaten skal det staa innpreget hvor mange grader den aapner paa. En termostat skal ikke aapne for tidlig, da faar du lav varme i varmeapparatet ditt.

 

Men ser du ikke gradene innpreget paa den nye, saa setter du inn den gamle...

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt inn igjen den gamle, da jeg vet at den funker, i det minste :)

Så skal jeg sette på radiatoren i dag, og kjøre bilen varm for å se om den går bedre ;) Skal også en liten tur på Biltema for å kjøpe radiatorrens og noe tennings-deler.. (bilen går ujevnt, og vil nesten ikke starte)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket, men nei, viser ikke noe tegn til olja ;)

Men har derimot sjekka timinga, etter en halvtime med startkabler fra Grand Vitaraen over til golfen's batteri..

Batteriet måler over 12 volt, så der er det ikke noe galt, men får ikke start.

Men så dro jeg rundt motoren for hånd, til den sto i ØD på veiva. Girkassa sto i ØD, og fordeleren sto riktig.

Men kamakselen.. den var ca. 10 tenner for langt til venstre, what the fuck?

Hvordan kan dette ha skjedd, ejg ahr jo ikke rørt reg reima?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyder på at reima enten er slakk eller at kammen kan ha blitt flyttet på under (de)montering. Muligens blokka har blitt flyttet i stedenfor kammen. Uansett så gir det alikevel feil resultater. Har du forresten prøvd en kompresjonstest? Er vel en stor mulighet for at en ventil eller flere er blitt kroket. Ta en komp.test først for å finne ut om det er tett eller ikke, før du beslutter å rive av toppen og slikt ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima virket litt slakk ja. Men jeg har ikke rørt noen av delene, jeg har bare arbeidet med kjølesystemet? (vannpumpe, radiator)

Det eneste jeg gjorde var å dra rundt motoren med en pipenøkkel på kamakselen for å få reima på vannpumpa på plass, ellers har ejg ikke gjort noe..

Har vurdert komp. test ja, skulle kjøpe det her forleden men det ble glemt :)

Hvordan vet man om man har bøyd ventilene da?

Trodde det var ganske vanskelig å ødelegge ventilene med feil timing på 8v motorene, da disse ikke er"interference" motorer? ;)

RP motoren, altsa min, har litt lavere kompresjon enn vanlig. RP motoren har 9:1 i kompresjon, altsa litt lavere enn vanlig, så jeg regner med at det er derfor, fordi det er litt ekstra klaring mellom ventilene og stemplene.

Altsa, det er 12,5V over batteriet, men startmotoren sliter med å dra rundt motoren..

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører en komp.test så får du jo opp kompresjonen i sylinderen. Da ser du fort om det er avvik på en eller flere sylindere i forhold til hvordan det egentlig skal være. Kan vel også bruke en sylinderlekkasjetester for å finne ut av lekkasje i topp, sylinder osv. Dette koster ca 1000,- på Biltema, men mener quattro73 nevnte noe med at dette ikke var noe han hadde giddet å bruke pengene på. Nå skal det jo skeives at han har en kompetanse utenom mitt område, så det er muligdt ikke er en dum investering for oss som ikke kan såpass mye om disse motorene som han gjør ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har da vært utpå verkstedet og tatt litt bilder til dere :)

 

Her er veiva satt i ØD;

 

IMG_1685.jpg

 

Girkassa;

 

IMG_1690.jpg

 

Fordeleren var ikke på rett plass;

 

IMG_1689-1.jpg

 

Og kamakselen.. Det merket i ringen skulle pekt rett opp så og si..

 

IMG_1687-1.jpg

 

En kan vel trygt si at timinga er gått til helvete? :)

Spørsmålet er jo bare hvordan?

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite oppløft:

En kompis av meg hadde en Golf i sommer hvor hele dette plastdekselet rundt nedre reimhjul var fyllt med olje. Dette resulterte i at reima da kammet over og sleit i filler flere tenner på reima. Etter at han hadde drevet i to dager alene med tenningssystemet så reiste jeg over for å hjelpe han. Han hadde da prøvd å starte bilen uten hell. Han prøvde også dette ett par turer mens jeg var der, før jeg fikk se at kammen da "kammet over" flere ganger, siden bunndelen gikk rundt mens kammen sto stille. Vi reiv av den gamle reima, stilte bunndelen i Ø.D eller OT (Oben Top om jeg ikke husker helt feil) som det står på disse motorene, før vi gjorde det samme med kammen for å få toppen i Ø.D. Satte på ny reim og håpet på det beste. Motoren startet på første forsøk og har heller aldri gått så bra som etter bytte av registerreim. Det er da mulig at den allerede fra før av har stått en tann eller to feil, som gjorde at den gikk dårligere enn normalt.

Så med andre ord, så vil jeg tro det er håp for at dette skal være enkelt for din del også ;)

 

Fader Motor.

Du som er i rommet.

La ditt brøl holdes hellig

La ditt brøl komme.

La din styrke vises på veiene, som på papirene.

Gi oss i dag vår daglige sladd.

Forlat oss vår skyld, som vi og forlater politiet.

Led oss ikke inn i rutinekontroller,

men frels oss fra di "dumme".

For riket er ditt, og kraften og effekten i evighet.

Amen!

 

Edit: Prøvde å få den ganske liks skrevet som den originale Fader Vår fra Bibelen...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite oppløft:

En kompis av meg hadde en Golf i sommer hvor hele dette plastdekselet rundt nedre reimhjul var fyllt med olje. Dette resulterte i at reima da kammet over og sleit i filler flere tenner på reima. Etter at han hadde drevet i to dager alene med tenningssystemet så reiste jeg over for å hjelpe han. Han hadde da prøvd å starte bilen uten hell. Han prøvde også dette ett par turer mens jeg var der, før jeg fikk se at kammen da "kammet over" flere ganger, siden bunndelen gikk rundt mens kammen sto stille. Vi reiv av den gamle reima, stilte bunndelen i Ø.D eller OT (Oben Top om jeg ikke husker helt feil) som det står på disse motorene, før vi gjorde det samme med kammen for å få toppen i Ø.D. Satte på ny reim og håpet på det beste. Motoren startet på første forsøk og har heller aldri gått så bra som etter bytte av registerreim. Det er da mulig at den allerede fra før av har stått en tann eller to feil, som gjorde at den gikk dårligere enn normalt.

Så med andre ord, så vil jeg tro det er håp for at dette skal være enkelt for din del også ;)

 

Fader Motor.

Du som er i rommet.

La ditt brøl holdes hellig

La ditt brøl komme.

La din styrke vises på veiene, som på papirene.

Gi oss i dag vår daglige sladd.

Forlat oss vår skyld, som vi og forlater politiet.

Led oss ikke inn i rutinekontroller,

men frels oss fra di "dumme".

For riket er ditt, og kraften og effekten i evighet.

Amen!

 

Edit: Prøvde å få den ganske liks skrevet som den originale Fader Vår fra Bibelen...

 

Kan godt være!

hehe, har hørt den et par ganger ja ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår