Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Hmm.. Høres litt vanskelig ut det der :p Men hvis du skal ha ut motoren, så kan du ta av toppen på nytt, sette stempel nr 1 på topp, og stenge ventilene helt på nr 1 :) Finn ut hvor mye moment du skal skru igjen kammen med og toppen! Viktig det..

 

Også, kjøp haynes boka, der finner du mye bra om hvordan du skal sette på tenning osv osv riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jepp :)

Vi hadde ikke stempel nr 1 på topp da vi satte tilbake pakningen..

Men vi prøvde å holde reima så stram som mulig, så det er egentlig bare kamakselen som må på rett tann :)

Vi hadde merket av, men antar at det har sklidd noen hakk på veivaksel tannhjulet..

Men om det ikke har sklidd der nede, så skal alt være i orden :) da er det et annet problem :)

Men ender nok opp med å ta ut motoren ja, da den nedre kamaksel kåpen er nesten umulig å få av uten å bynne å plukke sund diverse hjul..

Det blir mye lettere med motoren ute :)

Dessuten trenger den litt vask og litt lakk her og der :)

Samme med motorrommet, er sølt tectyl over halve motorrommet.. Ikke bra :(

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som RSTurbo94 sier; skaff deg haynes boka http://www.bildiagnosebutikken.no/haynes-boker/bilhandboker-svenske/vw/vw-golf-and-jetta-ii-84-92.html

 

Momenter paa topp og annet er meget viktig, pluss at du smoerer paa litt olje paa skaalene til kammen, dersom du toerket dette fritt for olje foer du satte det sammen igjen..

 

Ikke start bilen foer du har dette i orden.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede boka har jeg sagt :)

Har ikke smurt de, men har heller ikkr tørket de etter at jeg tok de ut.

Har gjort alt i henhold til haynes boka, men det står overraskende lite om monojetronic modellen

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta meg en tur etter på å sjekke om det kan være noe annet enn timinga som er galt, da bilen har hatt problemer med å starte etter et par uker før:

 

- Forgasseren

- Gnist

- Bøyde Ventiler

- Bensintilførsel

- Om det er noe som ikke er koblet til, elelr koblet feil

- Sikringer og releer

- Olje

 

Om vi ikke finner ut av det, så er det nok timinga :)

 

Men sliter med at veivhuskåpa sine fester er sinnsykt dårlig plassert, og umulige å komme til..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk "start" på den! :D

Men høres ikke helt god ut.

Virker ikke somd en går på alle sylindre.

Se selv:

http://www.youtube.com/watch?v=lIutq0EfFu8

 

Den døde med en gang jeg slapp nøkkelen, akkurat da lysene slår seg på..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å starte bilen igjen istad, og nå går den :)

Men fortsatt ikke på alle sylindrene..

 

http://www.youtube.com/watch?v=jRNVOTl9N38

 

Slo motoren av med en gang i frykt om at noe skulle gå sund inni der.

Hva kan årsaken til dette være?

Har en ny coil liggende, skal jeg prøve å skifte den?

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke gjrot noe med fordeleren.

Men siden bilen starter, så antar jeg at reima ikke er altfor mange hakk feil? :)

Er vel bare å prøve litt forskjellige tenner i hver retning?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke gjrot noe med fordeleren.

Men siden bilen starter, så antar jeg at reima ikke er altfor mange hakk feil? :)

Er vel bare å prøve litt forskjellige tenner i hver retning?

 

Nei, for Guds skyld. IKKE start den foer du har reima riktig. En tann for mye og du risikerer aa oedelegge motoren totalt ved oppstart... Du har hatt nok flaks til naa, men jeg sier ikke at du allerede ikke kan ha boeyd en ventil, oedelagt ventilstyring, og kakket merke i stempelet.... Det finner du ut saa snart du starter den med reima riktig paa!!!!

 

Ikke noen flere kamikase oppstarter naa!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan finner jeg ut om reima er rett på?

 

River av reima, og tar det ifra begynnelsen.. Ser du plundrer med et deksel som staar i veien. -Men det maa antageligvis av, og kommer du ikke til saa skyldes det antageligvis verktoeyet ditt vil jeg tro, eller at du maa forsoeke aa komme til med rustspray (556). Og rustspray kan du legge paa i flere omganger. Dekslet maa ikke av idag. Eneste som ikke maa skje idag, er at du starter bilen igjen uten aa ha sjekket ref.punktene.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag..

Ta ut motoren, ta av toppen igjen så setter du stempel nr 1 på topp og ventilene lukket på nr 1.. Ta av fordeler lokket og sett den (husker ikke hva den heter) spissen inni der så den peker mot stempel nr 1..

Søk litt rundt på nettet om hvordan du skal få på reima osv osv..

 

Og, hør på deltaone! Ikke start motoren flere ganger.. I værstefall gjør du det bare verre for deg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår