Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men trenger fortsatt å finne ut av hvor det blir av alt vannet og hvorfor motoren koker. Har jo funnet en del lekkasjer i kjølesystemet, men dette kan vel ikke være den eneste årsaken? :) Bør jeg bytte vannpumpe mens jeg har motoren ute? Evt hvordan finner jeg ut om kjølekanalene er tett?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, lenge siden update nå :)

Da ligger toppakningen og strekkboltene å venter på meg på postkontoret ;)

Men får desverre ikke satt på toppen igjen før jeg får tak i nye bolter til eksosmanifolden.. Men skal se om jeg får tak i noe som passer :)

Eller er det viktig at jeg bruker rett typee bolt/mutter?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lenge siden update nå :)

Da ligger toppakningen og strekkboltene å venter på meg på postkontoret ;)

Men får desverre ikke satt på toppen igjen før jeg får tak i nye bolter til eksosmanifolden.. Men skal se om jeg får tak i noe som passer :)

Eller er det viktig at jeg bruker rett typee bolt/mutter?

 

På en turbo bil jeg hadde så satte jeg på forsterket eksosmanifold pakning, og andre bolter med strekk tror jeg. Så ja, jeg vil anta at det er greit med noe ordentlig. Du har jo god tid uansett..

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meningen at det skal være et tykt, svart fett inni det akslingene går inn i diffen? Eller skal det være olje der? :)

Og er diff-olje noe å skifte?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk ;) Ble litt skeptisk da jeg så en video på youtube av en som skiftet aksling, og det kom olje rennende ut hehe :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer lite her om dagene, mangler fortsatt nye bolter til eksosmanifolden :)

Men har lakkert bakre og fremre motorfestebraketter og servopumpebraketten svart med hammerlakk ;)

 

IMG_0017.jpg

 

IMG_0018.jpg

 

Har også gått over girkassa med nok en stålbørste, den er nesten så god som ny :D

Ingen bilder av det desverre..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skjer lite med Golfen her om dagene.. Den tar egentlig bare opp plass :/

Venter fortsatt på freeze plugs fra England, bestilt for snart 2 uker siden.. Om de ikke kommer snart er det vel rimelig å anta at de aldri kommer, akkurat som med de håndbrekk-kablene som aldri kom ;)

Men har jo fått fikset litt på cross-karten, blant annet ny heavy-duty clutch og ny kjede, samt snøkjettinger :D

Men venter enda på en bolt til å skru fast clutchen til motoren med, denne ble bestilt samtidig som freeze plugsene..

 

Ser jo helt fryktinngjytende ut;

 

DSC_0005.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltaone; Fikk ikke med meg helt hva det er du svarer på..

Ikke diff nei, stiv bakaksling :) Den går helt fint, sitter som støpt i svingene ;)

Bestilte karten fra USA, den var jo så klart alt for liten til en person av normal størrelse, så jeg sveiste til en rørkonstruksjon som jeg boltet fast frampå, og laget forlegning til gass- og bremse-pedalene. Så dermed fikk jeg en god del mer vekt på framhjulene :)

 

Kan godt legge ut litt mer bilder og slikt om det er noe interesse ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår