Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Neida, jeg er jo blitt rene eksperten på timinga :)

Har sjekket at veiva står i ØD ved å se på svinghjulet, kammen står rett og rotoren i fordeleren peker mot pluggledningen til sylinder 1. :)

Oppdaget faktisk at kammen var ei tann feil, men det er pga at den plast-biten som viser hva som er rett er så unøyaktig.

 

Fikk startet den et par ganger, men alle gangene ruser den rett opp til litt over 2000 o/min på tomgang, og fortsetter sakte oppover..

Enda spjeldet i forgasseen er nesten helt igjen, har sjekket gasspedal-waieren flerfoldige ganger.

Vridde litt på fordeleren, og det hjalp. Da sluttet den å gå så høyt, men nå går den opp til 1000 o/min så dør den sakte..

 

 

Tror det bare skal være å justere fordeleren litt mer :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen går fortsatt noe helt forjævli på tomgang..

Jeg har satt timinga, dobbelt-sjekket at den er rett, til og med.. Alt av elektronikk er koblet opp rett.

Den starter, og ruser rett opp til 2000 o/min og fortsetter oppover, samtidig som at motoren går ujevnt som f**n.. :(

Det virker som den får for mye bensin, for varmeelementet i innsuget er helt vått etter bare et par sekunder med "tomgang". Spjeldet i forgasseren er nesten helt igjen..

 

Er det noe hjelp å få? :) Begynner å bli ganske så frustrert..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde til og med merket alle kontaktene med lapper om hvor de kom fra..

Det MÅ nesten være falskluft, men kan ikke forstå helt hvor den kommer fra.. Kanskje forgassertilkoblingen er råtten? :)

Det gjør vel ikke noe at forgasseren har ligget opp ned helt siden jeg tok ut motoren..?

Lurer også litt på om jeg har byttet om til/return slangen med bensin.. :P

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, skal prøve det :)

Tror også jeg må ta med meg pappa og få han til å vri litt på fordeleren når jeg starter bilen, for å se om det kan være årsaken.. :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lambda-sonden ha gått kaputt mon tro? :) Bilen får jo alt for mye bensin..

Er ikke så kjent med lambda..

Pappa mente også at det kanskje var et problem med vakuum-slangene, det kan godt være, men jeg vet ikke helt hvor alle slangene skal, så om noen har et skjema eller noe på det så hadde det vært flott :)

Bilen backfirer opp gjennom forgasseren ved start, forresten.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda kan være defekt, men det vil ikke påvirke tomgangen da den er inaktiv en god stund etter oppstart. Har du forgasser så har du ikke lambda, den kom med monojetronicen. Hvilken motorkode har du?

Når veiv er i ØD så skal rotor peke et par millimeter forbi merket i fordelerhuset, tenningen skal da være såpass riktig at motor går rent.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorkode RP, med Monojetronic, med lambda ja :)

Har satt timinga helt rett, men jeg stilte inn fordeleren rett på merket.. men kan prøve å flytte den et par mm :)

 

Men hva kan vakuumslangene ha å gjøre med tomgangen?

Det er bare 3 vakuumslanger jeg kjenner til..

- En til luftfilter-boksen, som åpner ventilen til varmluft fra eksosmanifolden

- En til fordeleren

- OG en stor, svart en som går til et eller annet i luftfilter-området..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ha 6 grader fØD på din, stilles med tenningslampe (på varm motor og tomgang). Sjekket at du ikke har koplet pluggledningene feil, skal være 1-3-4-2.

Er også en slange til bremseservo, tykk sådan. Går motor på tomgang?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår