KjellHag Skrevet Desember 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2011 Hei. Jeg har en 2010 VW golf 1.6 tdi, der det er blitt feil på EGR ventilen slik at denne må byttes (dekkes ikke av garanti). Er det noen som vet hvordan dette gjøres? evt. om det er mye/vanskelig jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornox Skrevet Desember 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2011 kjellHag, jeg har nettopp samme problemet med samme type bil, fikk feilkode på diagnose, møller bil sier at det må byttes nå. Hvorfor får du ikke det dekket av garanti? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TdiR Skrevet Desember 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2011 Vis jeg vært deg så skulle jeg ev kodet hele driten bort el ev blende det mekanisk nede på manifolden. Alle mine tidligere Dieselmotorer har jeg blenda det mekanisk og latt funksjon være orginal uten og kode. Di bila har som regel gått bedre plus di lagar ikke så mye nøkking og legger igjen innsug full av møkk. Men 2010 mod er jeg litt usikker på , denne lille 1.6 motor har jeg hørt mye rart om . Nytt styrsystem kontra den goe game 1.9 litern å . Håper du får det till , helt utrolig at ikke møller dekker dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Desember 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2011 Høres ganske forunderlig ut! Er jo ikke akkurat sånn at man kan ødelegge en EGR med vilje? Ser ikke helt hvordan den kan ha blitt ødelagt ved feil bruk :P Hva skulle nå det ha vært :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2011 Kan ikke kode bort EGR på disse motorene da EGR og eksoskjøler er i en del. Hele sulamitten sitter bakpå motoren, så du må under bilen for å bytte den. Er noe skikkelig drit, da b.l.a partikkelfiltret må vekk.... Har bytta endel sånne. :) Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2011 Får nok ikke hverken blendet eller koblet/kodet bort dritten på så nye biler. Men hvorfor ikke garanti? Uorg luftfilter? Chippet? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjellHag Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2011 (endret) Takk for svar alle sammen. Bilen er bruktimportert. Har vært hos forhandler og de sier at garantien er bare 2 år(utløpt september 2011). Bilen var bare gått ca 29000 km da feilen dukket opp. Jeg har hatt bilen innom merkeverksted for feilsøk flere ganger i løpet av våren og sommeren p.g.a tungstarthet. Er det noen som vet om det er symptomer som er relevant. Endret Desember 29, 2011 av KjellHag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornox Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 Kan ikke kode bort EGR på disse motorene da EGR og eksoskjøler er i en del. Hele sulamitten sitter bakpå motoren, så du må under bilen for å bytte den. Er noe skikkelig drit, da b.l.a partikkelfiltret må vekk.... Har bytta endel sånne. :) Hei TL3518, siden du har byttet eksoskjøler før, lurer jeg på hvor mye tid tar det ca.? 1-2 time eller mer enn det? Jeg spør fordi jeg har fått forskjellige svar fra Møller BIl og de andre verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagestan Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Hei, Min kone har en identiske bil med nesten samme importhistorie. Bilen var to år gammel i oktober 2011. Bruktbilimportøren vil ikke betale regningen på 13500 kr for skifte av eksoskjøleren hos merkeverksted som bilen er blitt henvist til. Har snakket med NAF-jurist. Han sier forbrukerkjøpsloven gjelder i 5 år for feil på deler som er ment å være varig. Det må skrives reklamasjon til bruktbilforhandleren. En annen sak er at bilen har stått 5 uker på verksted sammen med 65 andre bare i Norge uten at de har klart å skaffe eksoskjøleren fra Tyskland. Dette er tydeligvis en vanlig feil med denne motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet April 2, 2012 Rapporter Share Skrevet April 2, 2012 hvordan gikk disse sakene?? har en 2012 caddy 2,0tdi med samme problem og ser flere med transporter med samme problem :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagestan Skrevet April 3, 2012 Rapporter Share Skrevet April 3, 2012 Hei, Eksoskjløeren ble skiftet av Sulland bil for Bruktbilspesialisten (importørens) regning. Det ble først hevdet at min kone måtte btale fordi "nybilgarantien" var bare to år. Da vi hernviste til forbrukerkjøpsloven gordtok de fort 5 år som gjelder for deler som er ment å vare så lenge. I slike tilfeller er det viktig at bilen er kjøpt hos en profesjonell forhandler, ikke kjøpt privat eller importert selv. En annen sak er at dette kan jo skje igjen etter 2-3 år. Siden fabrikken ikke kunne skaffe nok av denne delen tyder det jo på at feilen er en konstruksjonsfeil. Volfswagen bør komme på banen med en varig løsning. Denne bilen er av typen blue motion, men den bruker mer diesel enn vår gamle Sharan med 90hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ackn Skrevet Juli 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2014 Hei, Eldre lenke ser jeg men håper på innspill. Fikk i dag samme feilmelding som nevnt her. Kjørte umiddelbart til Møller som sa at garantien er 2 dager over tiden!!!! Tips til hvordan jeg forholder meg til dette? Takker masse på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.