ludvigsen08 Skrevet Desember 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2011 Fikk montert xenon lys på bilen igjen etter eu godkjenning. og Kjøpte Turtle wax headlight restore kitt. Fy flatte dem blei blanke å fine!. men! jeg trenger hjelp til forklaring av justering justere nærlys og fjernlys høgde og vinkel. Noen som kan forklare eller vise bil hvor jeg kan justere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2011 Fikk montert xenon lys på bilen igjen etter eu godkjenning. og Kjøpte Turtle wax headlight restore kitt. Fy flatte dem blei blanke å fine!.men! jeg trenger hjelp til forklaring av justering justere nærlys og fjernlys høgde og vinkel. Noen som kan forklare eller vise bil hvor jeg kan justere? Dette er noe du ikke bør gjøre selv,dette bør gjøres av et verksted som har rett utstyr. Anbefaler ikke å montere xenon i lyktehus som ikke er godkjent for slik bruk. Du bør også tenke på dine med trafikanter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Februar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2012 Jeg er enig med rsele angående xenon i lyktene. Du skaper irritasjon hos med traffikanter forran deg og hos de som kommer i mot, du kan også skape mange farlige situasjoner siden du blender alt som kommer mot deg. Over til spørsmålet ditt om justering. Dette sier service manualen om justering: ALIGNMENT SCREEN PREPARATION (1) Position vehicle on a level surface perpendicu- lar to a flat wall 7.62 meters (25 ft) away from front of headlamp lens (Fig. 3). (2) If necessary, tape a line on the floor 7.62 meters (25 ft) away from and parallel to the wall. (3) From the ground up 1.27 meters (5 ft), tape a line on the wall at the centerline of the vehicle. Sight along the centerline of the vehicle (from rear of vehi- cle forward) to verify accuracy of the line placement. (4) Rock vehicle side-to-side three times to allow suspension to stabilize. (5) Jounce front suspension three times by pushing downward on front bumper and releasing. (6) Measure the distance from the center of head- lamp lens to the ground. Transfer measurement to the alignment screen (with tape). Use this line for up/down adjustment reference. (7) Measure distance from the centerline of the vehicle to the center of each headlamp being aligned. Transfer measurements to screen (with tape) to each side of vehicle centerline. Use these lines for left/ right adjustment reference. HEADLAMP ADJUSTMENT A properly aimed left low beam headlamp will project the center of the low beam hot spot on the alignment screen 8 in. (203 mm) below the horizontal centerline and 5 in. (127 mm) right of headlamp cen- terline. A properly aimed right low beam headlamp will project the center of the low beam hot spot on the alignment screen 7 in. (178mm) below the hori- zontal centerline and 9 in. (229 mm) right of head- lamp centerline (Fig. 3). The preferred headlamp alignment is 0 ( Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg