Gå til innhold

DanielFJørgensen's nye prosjekt! 2009 Vw Passat 3c, vrak!

Ranger emnet


DanielFJørgensen

Anbefalte innlegg

Passat 3c:

 

203481265-w500.jpg

 

Passat 3c med R-line:

 

IMG_2132_resize_original.jpg

 

Forskjell? jaaa..!

 

Har jo laget fanger med passat 3c R-line leppa på 3bg'n forresten, men det vet vel de fleste..

 

312835_10150438749836745_754306744_10604621_811812186_n.jpg

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ett ord om R-Line styling: Rått!

 

Kommer seg med passaten nå :P Morro å se updates!

 

Stilig at du bytter ut en stor del av venstresia; Visste ikke at det var mulig engang, jeg :P

 

Keep up the good work!

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold paa tinnsparkling teknikken din! Kan ikke sammenliknes med vanlig plast sparkling. Jeg leverte engang en doer til lakkering, og den var tinnsparklet 100% klar for lakkering i fra karosserimaker. Lakkereren maapte naar jeg kom med den!! Naar jeg 6-7 aar seinere solgte bilen, var den fortsatt like fin, uten endringer i underlaget...

Dersom du seinere starter for deg selv, saa kan den teknikken vaere gull verdt. Spesiellt for spesielle biler. Jeg leverte min helt til Drammen kun fordi at vedkommende tinnsparklet og mestret det 100% (pluss at han var karosserimaker da).

 

R-Line blir fint, da ser den jo sprek ut ogsaa!

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fullt mulig :)

Hehe, som jeg sa; Hammer og mothold = Bestevenner. Sparkel = minst mulig!

- Jobber alltid med mål om minst mulig sparkel :)

 

Jepp, er rått med to eksos! Men men..

 

Jo, takk for det Deltaone! :)

- Alt jeg kan, har jeg lært av min far, som er en mester i faget. Han er avdelingssjef på skadeavdelingen der jeg jobber, så har jo en gullbillett hva opplæring anngår. Det er jo og han som har lært meg å tinne da så klart, og jeg er veldig fan av tinn! Men som sparkel, så er jo målet å ha minst mulig! :)

Fattern har alltid hatt stor tro på meg, og kastet meg ut i store utfordringer- og lært meg hvordan ting gjøres- ordentlig! Og ikke ta snarveier.

 

Så da jeg hadde vært lærling to mnd. og ikke kunne så mye [da jeg ikke lærte noe på skolen, grunnet dårlig lærer] - ble jeg satt til å bytte kanal på en golf 5;

 

384064_10150570417431745_754306744_11159252_2134851924_n.jpg

 

392191_10150570417641745_754306744_11159253_1888325838_n.jpg

 

386541_10150570417881745_754306744_11159255_1758432212_n.jpg

 

Gikk jo bra det :)

- Og etter det, så ballet det ganske fort på seg. Beklager OT, men det er jo på en måte litt relevant også :)

 

Som sagt, min far har hatt god tro på meg, og satt meg fremdeles i mitt 1. halvår som lærling, til å bytte bakskjerm på en rimelig ny Tiguan.

 

383902_10150570424851745_754306744_11159270_717526109_n.jpg

 

Grovkutter ..!

 

407650_10150570424586745_754306744_11159268_1212292131_n.jpg

 

Tilpasset utsnittsdel og helsveist!

 

401425_10150570425201745_754306744_11159272_1310742236_n.jpg

 

Gikk jo greit det :)

 

393576_10150570424171745_754306744_11159264_586486791_n.jpg

 

Er jo også veldig nøye med å fuge ordentlig, og behandle med voks og slikt.

 

Dette var jo i begynnelsen, så har det jo bare ballet på seg med masse forskjellige slags store jobber..! :)

Har gjort så mye av sånne jobber nå, at jeg har bare sett lyst på denne jobben, og synes det er knallgøy å holde på !

- Ikke minst når jeg får så fine tilbakemeldinger her på forumet :) :)

 

Men tilbake til topic.

tilpasset utsnittsdelen klar til sveising i dag.

 

Prøvde på R-lineskjørtet! :)

 

397323_10150570262371745_754306744_11158580_1524569877_n.jpg

 

De siste bildene, så hadde jeg bare hengt på utsnittsdelen! Her har jeg festet den opp med tenger overalt, for å se om alt passer greit.

 

408621_10150570262736745_754306744_11158582_96525110_n.jpg

 

Passet meget bra :)

 

394071_10150570263086745_754306744_11158584_283825224_n.jpg

 

Her har jeg finskjært utsnittsdelen, og festet den på igjen, for å markere av på karosseriet..

 

400988_10150570263471745_754306744_11158585_950453896_n.jpg

 

Her har jeg finskjært karosseriet!

Hvis noen lurer på hvorfor jeg dro den så høyt opp på B-stolpen, er det for å være på den sikre siden med å få vekk alt av bulker og knekker, og fordi den er smalest i toppen, og der er det minst profiler, som er veldig greit med tanke på når det skal sveises.

 

388315_10150570263901745_754306744_11158586_205701232_n.jpg

 

Nå er det klart for å slipes ned og sveises! :)

Prøvde med baklykta i og, passer jo 110% dette.

 

378878_10150570264256745_754306744_11158587_1623512902_n.jpg

 

390960_10150570264596745_754306744_11158588_1183088478_n.jpg

 

388337_10150570264886745_754306744_11158589_348553641_n.jpg

 

409210_10150570265271745_754306744_11158591_115989310_n.jpg

 

383930_10150570265621745_754306744_11158592_947063886_n.jpg

 

Veldig fornøyd med dette :)

 

377919_10150570265976745_754306744_11158594_1650089504_n.jpg

 

Nå er det klart for å slipe litt og sveise på dette her i morgen, Torsdag.

 

:)

Updates kommer..!

 

Fikk foresten ordna meg airbager til taket + setebeltene foran også i dag!

Konge :)

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroli tøft å se fremgangs måten :) Kommer sikkert ALDRI til å prøve noe lignende sjøl, men for jo ideer til andre ting :)

 

Står i stor respekt til deg for den Tinn "sparklingen", er sånt som jeg bare har sett på Amerikanske hot road programmer tidligere :P Tøft å se noen her i Norge som bruker det på ny bil :)

 

Hvilken lakk farge hadde du tenkt? Orginal eller noe litt mer Sparkling? ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk takk! :)

Vet ikke hvor vanlig det er å tinne, men har hørt av andre på huset i mek. avd. "er ikke det sånn 80talls rep" ?

Men jeg liker det i allefall veldig godt. Er en morsom opplevelse å prøve å tinne, første gang - men når man får inn teknikken, er det veldig greit!

 

Som sagt, så blir det bare den orginale fargen på denne bilen! :)

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk takk! :)

Vet ikke hvor vanlig det er å tinne, men har hørt av andre på huset i mek. avd. "er ikke det sånn 80talls rep" ?

Men jeg liker det i allefall veldig godt. Er en morsom opplevelse å prøve å tinne, første gang - men når man får inn teknikken, er det veldig greit!

 

Som sagt, så blir det bare den orginale fargen på denne bilen! :)

 

Hehe '80 talls rep.' Tror ikke det i utg pkt var vanlig paa 80 tallet heller for aa si det slik! Da var det plastic padding som var sjef nr.1.

 

Se for deg at en kunde kommer til et verksted med en gammel Pacard eller gammel Jaguar, som er verdt mange 100.000,- foer restaurering. Fryktelig greit aa slippe aa svare kunden at nei, tinn sparkling...hehe er ikke det litt 80 talls a? Du kan faa sparkelet opp boersa di med wurth plastikk...... En slik kunde vet hva tinnsparkling er!!

Tinnsparkle alt som er ditt eget Daniel, saa holder du det ved like. En kunde som kommer med en vanlig VW trenger selvsagt ikke tinn, og han vet heller ikke hva det er. -Gi den kunden standard retting. For jeg regner med at tinnsparkling fortsatt er dyrere??

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda. Jeg vurderer alle jobber, hva som er best mulig for resultatet, uansett hva, så gjør jeg alltid reparasjonen på best mulig måte ! :)

 

- Men updates!

 

Hadde liggende et grøftelys! Hehe. Må jo ha det :)

 

381359_10150572892151745_754306744_11167548_1379156722_n.jpg

 

Begynner å bli rimelig åpent her!

 

396002_10150572893476745_754306744_11167554_285919062_n.jpg

 

405586_10150572894571745_754306744_11167556_460031290_n.jpg

 

Har boret huller og slipt den nye skjermen, så den er klar for å sveises på !

 

390727_10150572895356745_754306744_11167557_817149693_n.jpg

 

407744_10150572896301745_754306744_11167560_1387026680_n.jpg

 

 

Og husk....!!

 

......... Safety first!

 

399617_10150572896966745_754306744_11167563_1978454406_n.jpg

 

Hehee :)

 

Her har jeg limt og fuget hjulbue og div plasser!

Når skjermen settes på, skal bretten på hjulbuen brettes opp. Legger på litt godt med lim, da vil det tyte ut fra kanten når jeg bretter kanten, slik at jeg kan dra fingeren rundt og lage en fin fuge, og den er da veldig godt forseglet!!

 

387304_10150572898416745_754306744_11167567_2044047833_n.jpg

 

Punktsveisapparatet :)

 

400109_10150572899506745_754306744_11167572_1428174907_n.jpg

 

 

Monster er viktig! :)

 

388213_10150572900346745_754306744_11167574_1484199013_n.jpg

 

Klokka er snart ni, blir lange dager, da jeg kommer på jobb 07.30 [ - 15.30] hehe.

 

404336_10150572901196745_754306744_11167577_540384340_n.jpg

 

 

Så begynner sveisingen!

 

- Setter på skjermen, fester den med tenger, og begynner så å sette sveisepunkter på profilene, slik at jeg har et utgangspunkt hvor linjene er aakuratt der de skal være!

 

406945_10150572902201745_754306744_11167579_1109547121_n.jpg

 

Har punktet over Dstolpen, og brukt punktsveisapparat på nedre delen bak!

 

397585_10150572903481745_754306744_11167582_1979480743_n.jpg

 

Sveisen over Dstolpen.. Vanskelig denne, slår seg jo, bare du ser på det!

 

409065_10150572904031745_754306744_11167586_724825999_n.jpg

 

In action! :)

 

401634_10150572906381745_754306744_11167601_378361954_n.jpg

 

407667_10150572907336745_754306744_11167606_1037411882_n.jpg

 

Helsveist Bstolpe

 

392155_10150572908686745_754306744_11167619_1942556564_n.jpg

 

Helsveist kanal

 

375531_10150572910011745_754306744_11167621_2124783083_n.jpg

 

Her har jeg helsveist alle skjøtene. Nå gjenstår det å sveise undersiden, på kanalen og punktsveise inni døråpningene og i ruta - før det blir sliping og sparkling! :)

 

391142_10150572911841745_754306744_11167627_1601312212_n.jpg

 

Her var klokka 2 min på 23.00 og da aktiveres alarmen, så dro hjem da.

Skal til Kristiansand og hente noen felger og noe i morgen, så blir ikke noe mer jobbing på bilen da, men drar muligens bort på Lørdag :)

Endret av DanielFJørgensen

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår