Gå til innhold

c4 aan motorvask

Ranger emnet

bentarne82

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri dekket til noe, bortsett fra de bilene jeg har et åpent kon-luftfilter på.

Jeg bruker høytrykksspyler med varme (vasker på den lokale bensinstasjonen). Vask aldri på en driftsvarm motor. La den kjøle seg ned en halv times tid først. Jeg bruker da og starte med å vaske karrosseriet og innvendig, for så å avslutte med motorvasken.

Har riktignok noe tenningsproblemer en liten stund etter vasken (overslag i pluggene). Men, det forsvinner når vannet har fordampet vekk.

Man kan jo også blåse vekk vann med lufttrykk, hvis man har tilgang på det.

Jeg hadde tidligere en Audi 200 20v (3B motor). Den er veldig lik din motor. Største forskjellen er at din har 5 coiler, mot fordeler på 200'a. Jeg hadde åpent kon-filter på min. Dekket til den med en plastpose, så spreye på med litt motorvask-avfetting, la det virke litt, så spyle med varmt vann.

BTW, den forrige eieren vasket motoren på den 200'a HVER gang etter endt kjøretur. Når jeg kjøpte bilen, så det ut som motorrommet kom nettopp ut fra fabrikk. Syyyykt rent under panseret. :)

Bare vask du. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok... høres greit ut... har fått noen tennings problemer da jeg har kjørt bilen i maskinvask... men da har jeg et hull på framskjermen som går til luftfilteret..åpent kon... så det kan være det som har jukset litt...

men skal ta en vask i løpet av neste uke så får jeg komme tilbake med resultatet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider