Gå til innhold

Hvilken avensis skal jeg velge?

Ranger emnet

helge_h

Anbefalte innlegg

Hei!

Har den siste tiden hadd en del påkost på biler jeg har hatt, og begynner derfor å bli litt lei. Er derfor på utkikk etter en stasjonsvogn med god driftsikkerhet og helst diesel da jeg kjører 8 mil tur-retur jobb hver dag, og vil derfor ha en bil som er rimelig i drift. Etter å ha sett en del på finn.no har jeg kommet fram til at jeg har lyst på en Toyota Avensis 04 modell (helst med facelift) og oppover, med dieselmotor.

Har "googlet" en del på denne bilmodellen og finner mye negativt rundt dieselmotorene på disse bilene, er dette tilfelle? Et vennepar av mine foreldre hadde en faceliftmodell av Avensisen med dieselmotor (hvilken motor vet jeg ikke) og de hadde nettopp totalt motorhavari på denne bilen :hvaskjera

Så det jeg da lurer på er jeg helt på bærtur når jeg har lyst på en slik bil med tanke på å ha en driftsikker bil som er billig i drift? Hvilke(n) dieselmotor er det som sliter og hvilken er den beste?

Håper noen som evt har kunnskaper/erfaringer med disse motorene kan svare meg?

På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for avensis 04 mod med 2liter d4d. Jeg har kjørt opel og Volvo gammel og ny i mange år. kjøpte avensisn for ca 1 år siden. Byttet en lyspære og byttet olje er det eneste jeg har gjort. Lankjøring går dem på under 0.5. D er lite pga det er en stor bil. Så er jo den en av di sikkreste bilene du får kjøpt. Motorene er bra, men vet at 2.2 dcat har vært litt problemer med. Men det finnes mandagsbiler uansett hvilken bil du kjøper. Ikke vær redd for å kjøpe. men du må finne en som har normal km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider