Gå til innhold

Problemer med Golfen!!

Ranger emnet

Henrik_H

Anbefalte innlegg

Skulle ut på min første tur med einseren i dag, men den ble ikke særlig lang! (Har nettopp fått skilter på den etter å ha stått siden mai i fjor, fikk lappen i går)

Hadde samme problemet da: Faren min kjørte den og den gikk fint lenge, helt til den begynte å hoste og gå dårlig og til slutt stoppa, men klarte å starte den igjen å putre hjem. Da var det ikke noe bensin i bensinfilteret så mens den har stått stille har jeg bytta bensinledninger, filter og bensinpumpe.

Skulle ut å kjøre i dag, da gikk den fint i ett minutt helt til den begynte å hoste og til slutt stoppa. Det var litt lite bensin på den, så jeg fylte på 10l, men den starta bare i noen sek. også stoppa den igjen!! Da var det heller ikke noe bensin i bensinfilteret. Noen som vet hva som er galt????? :(

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. hørtes temmelig likt ut som mitt problem for en tid tilbake.

er det forgasser motor?

>Jeg fant ut at min dannet vakum itanken + kombinasjon med fukt (kondens) da tetter nemlig bensinfilteret seg, så om du tar av bensinfilteret rett etter stopp så starter den fint igjen og går i kanskje 5min.

videre koblet jeg ut returslangen til bensin og lot røret tilbake til tanken stå oppe. da gikk bilen greit. men brukte j*** med bensin. slik kjørte jeg i 4 månder fø jeg tok av tanken og gjorde den helt ren og fikset luftingen.

prøv og se om dette kan være tilfelle for deg oxo.

Mvh Rune Andre

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forgassermotor ja! har ikke så mye peil på motor, men får fadern til å hjelpe meg! Det er forresten ny bensintank som forrige eier skifta, kan jo ha gjort noe galt der! vet ikke jeg.. men det var mye jalla-mekking som var gjort på den da jeg kjøpte den! akkurat nå står den helt alene på en skole i nærheten! :( Skal se litt på den utover kvelden, blir vel til at jeg tauer den hjem, men da må jeg først skru av rs-fangern! tungvint..

takk for svaret rakriste! :)

Noen flere forslag??

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg sa med luftingen til tanken er viktig.

grunnen til tett lufting på min, var at slangen lå klemt..

legg deg under bilen og titt opp ved tanken. slangen går langs kanten på tanken og ned på midten eller siden.

en annen ting du oxo kan sjekke er velte-ventilen som sitter under inder-møkke skjerm (ved bensin hullet) ta ut denne og prøv å blås igjennom. så snur du den og prøver å blåse igjen.

om den er helt tett kan det være rusk. opplevd dette selv oxo.

husk bilen er gammel så mye møkk akkurat der. og spesielt om det har vært mye rar mekking på bilen i tillegg.

skader iallfall ikke å sjekke disse tingene.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider