Steinarss Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Hei. Jeg har et motorproblem med min 230. Den går ikke over 2-3000 omdreinger. Enkelt og greit. Dette er ikke noe problemm i nedover bakker eller bortover, hvor den får skiftet gir og kommet opp i fart, så det er ikke noe galt med automatkassen, men kommer meg ikke opp bakker påå den måten. Bilen starter hver gang og fusker ikke på tomgang, har ikke varlsellys. Mistenker at det kan være noe galt med tenningsystem eller bensininnsprøytning? Har ikke vært så mye borti disse bilene så vet ikke hva som pleier og være galt. Kan noen hjelpe meg? Noen som foreksempel vet om man m�le bensintrykket på disse? Isåfall hvordan\hvor? Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Beveger gasswiren seg som den skal da? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Tipper det er tomgangsbryteren som har tulla det til, så den går på bensinkutt. Sitter på gassoverføringen, ei fjær som skal aktivere bryteren når gassen slippes, normalt sett ryker denne fjæra og bilen får merkelig tomgang. Her kan det høres ut som bryteren gir konstant signal om at den går på tomgang. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinarss Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 Men jeg får motoren opp på litt turtall (max mellom 2 og 3000). Og den går jevnt på tomgang. Hadde bryteren vært ødelakt hadde jeg vel gjerne fått andre problemmer også, som at motoren ikke stopper feks. Men jeg kan se nærmere på det. Og ja wiren går i samsvar med pedal og turtall.. Takk for svar. Noen andre forslag? Tenk høyt, alt hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolladeisen Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 er ikke bare så enkelt at eksosen er tett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinarss Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 er ikke bare så enkelt at eksosen er tett? Nei desvere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 Selvfølgelig vil motoren stoppe.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 bensinfilter? Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinarss Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 Det kan jo være det, men jeg tviler i dette tilfelde. Vet du hvor bensinfilteret ligger på disse? Og noen som har forslag til hvordan jeg kan kontrollere høyspent kablene til fordeleren og skjekke bensintrykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjynå Skrevet Mars 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2013 Bensinmengdefordeler er muligens gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.