raymondblack Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Hei, Kia sportage 2l turbo diesel lugger på gjevn kjøring ca 2000 - 2500 rpm. Den lugger ikke på gasspådrag eller nedslakking, bare på gjevn kjøring. Hva kan det være? Har byttet. Regreim (dobbel skjekket timingen) luftfilter glødeplugger. det er ingen motor lamper som lyser å motoren sviver perfekt på tomgang. er det noen som har noen ideer=? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 EGR ventil som sitter fast/er treg Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Ryker den svart? Holder med Mondeo. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 ok ta for svar. Hvor finner jeg EGR? kan jeg rense den eller må jeg kjøpe ny? Ryker ikke svart Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Januar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 EGR er sikkert plassert et eller annet sted på innsuget. Se etter en vacuumklokke med en liten slange på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 ok takk skal se om jeg finner den. skal prøve å rense med bremserens. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 Kom på nå i farten at jeg lagde en mikro guide på dette for en stund tilbake! http://forum.mitsubishi-klubben.no/viewtopic.php?f=67&t=11505 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet April 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2012 Lenge siden jeg la in tråden. Men ville informere om feilen så jeg kan hjelpe andre Sportage eiere i nød. Det var en defekt TPS sensor. Jeg byttet den så ble den 100%. Kanon guide Remulade! Bra at der finnes noen som tar seg tid til å lage gode diy guider! Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasS1 Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Jeg har lignende problem nå. Hakke rog lugger spesielt når jeg gir på i oppoverbakker. Hvor finner jeg denne TPS sensoren og hvor mye koster en slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasS1 Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Jeg får også en varsellampe "Check" bildet av motor bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimhiace Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Plugg kabler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasS1 Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 De må byttes mener du? Hvordan finner jeg ut av hva det evt. kan være? Det er nye glødeplugger og luftfilter i motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasS1 Skrevet Mai 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Fikk endelig skrudd av EGR ventilen og renset den idag. Tok en liten tur med bilen rundt kvartalet og det ser jammen ut som om det kan ha vært problemet. Den vesentlig mye bedre nå,merket heller ikke noe lugging på turtallet. Skal kjøre en lengre tur imorgen,så får vi se. Om dettte ikke var problemet så har jeg hørt at det kan være luftmengdemåleren. hvor ligger evt. den og er den vanskelig å bytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasS1 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Da har jeg vært på en lengere tur med bilene. Problemet er der fortsatt. Dog er det ikke like konstant,det får heller ingen utslag på turteller lenger. Det oppstår lugging,gjerne i oppoverbakker når jeg må gi på litt. 4 og 5 ned mot bunnen og problemet er veldig tydelig. På vei til,så presset jeg bilen litt,da kom det helst når bilen var over 80 og trengte "mer" kraft opp bakken. På vei fra,kjørte jeg betydelig rolig og presset ikke på gassen,da gikk den relativt fint. Hjelp.......? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holloyknapp1 Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 hei, har en kia 2.0mr diesel som også lugger på "jevn kjøring" hva koster en tps sensor? og hvor ligger den på motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg