62deluxe Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Noen som har testet POWER ACOUSTIK MT1600-2 Tenkte jeg skulle bruke denne til å drive 2 subber(RF PWR-410.) Det loves jo 2x310W i 4ohm RMS er dette til og stole på. Er litt usikker på hvordan det er best og koble en bass på hver kanal eller noe (serie-paralellgreier). Tips mottas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
62deluxe Skrevet Mars 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 glemte link http://www.justamps.com/Amp_Pages/PowerAcoustik/pa_sterling.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruzle Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Nam :) ser bra ut ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruzle Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Okey, Først må jeg vite litt mere om elementene du skal bruke. Er det en eller 2 talespoler på de og hvor mange ohm er de? Du kan jo ta en titt her.. Dette er jo hvis elementene dine har 2 talespoler.. http://mds.se/faq-tips/talspolar.phtml Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Det ser ut som om det er liten/dårlig strømforsyning på den... Den øker bare fra 310w i 4ohm til 370w i 2ohm. Samtidig må jeg si jeg ikke er spesielt fan av de skruterminalene til poweret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
62deluxe Skrevet Mars 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by Ruzle Okey, Først må jeg vite litt mere om elementene du skal bruke. Er det en eller 2 talespoler på de og hvor mange ohm er de? Du kan jo ta en titt her.. Dette er jo hvis elementene dine har 2 talespoler.. http://mds.se/faq-tips/talspolar.phtml Det er enkeltspole(dvs en inngang på bassen) i 4 Ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 prøvd den og den monoblokken di har, ikke noe bra, bare krøll med det. var lite strøm i den og, Eg har det ikke lengre, og vil ikke ha det igjen heller.. Men den er ikke s¨å dyr da..Finnes nok bedre til den prisen der vel. Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruzle Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by 62deluxe Det er enkeltspole(dvs en inngang på bassen) i 4 Ohm Okey! Jeg fant ut at jeg suger til å forklare ting så her har du hjelp til oppkoblinga.. Her ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Power acoustik har ikke laga no WOW produkter, ut ifra det jeg vet. Jeg hadde en modell 1800 eller noe sånt stereoforsterker som kosta 3600 av de. Den leverte seff ikke det de lova men kosta ikke mye, det her er fra ca 3-4 år siden, ligger på lik linje med Boss spør du meg. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Må si meg enig med mammut. PA er ikke akkurat kvalitet... Skal du har skikkelig rock n roll må du på de store,kjente merkene som skriver mindre watt på eska enn det forsterkeren faktisk leverer. Jeg har en Kicker som er oppgit til 2x250watt og er målt til nærmere 1x1400watt rms v/4 ohm 14.4volt. Men så koster den 18.000 ny også da. Kvalitet koster. For å ta en sammeligning: Jeg hadde en Alpine MRV-T1005 (tror jeg den het) som var oppgitt til noe slik som 1x900watt. Kraftig sak , og passe dyr ny. Forhandleren min som er noe hekta på kicker tilbød meg å få prøve en Kicker ZR600 , som er lillebroren til forsterkeren jeg har nå. Denne er oppgitt til 2x100watt og 1x600watt @ 4 ohm ,men koster derimot borti det doble av alpine'n. (Vi snakker selfølgelig nypris) For å si det sånn.. neste dag så lå alpinen på QXL for salg. Jeg skal ikke rakke ned på alpine , de har konge forsterkere... Men den kunne ikke MÅLE seg med Kickeren... Klasseforskjell. Krefter koster penger. Mye penger. :) Moralen min er : Kjøp noe skikkelig første gang , så sparer du penger. Å kjøpe for å selge 1 mnd senere er dyrt i lengden. Jeg har alltid endt opp med det største , og det har kosta minst det dobbelte av hva det hadde kostet meg å kjøpt det beste med en gang. Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Denne PA forsterkeren har fått meget gode kritikker i Lyd&Bilde da, kan jo ikke være direkte dårlig da? Blir jo også helt feil å sammenligne en forsterker til 3000, med en til 18000:rolleyes: Har prøvd den selv på en Magma 15", dro den like godt som en MTX monoblokk på 400?w rms i 4ohm. Og den kostet 8000.- Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Alle "gode" omtaler i lyd og bilde er kjøpt og betalt. Tipper at amerikanske bildeler (er det ikke dem som ikke importerer dem?) har minst EN helsides annonse i bladet ?? Evt for noen andre produkter ? Fra det ene til det andre ,så var det ikke meningen å sammenligne PA'en med kicker, det var bare å vise et eksempel. Forsterkere med store tall og små prislapper på er som regel bare vas.. Forsterkere med små tall og store prislapper snakker somregel sant :) Pleier stort sett se på sikringen jeg , det er en god indikasjon. Som et eksempel så bruker jeg ZR600 igjen (Siden jeg kjenner denne forsterkeren, ingen annen grunn...) som er oppgitt til 2x100/1x600 og har 90A sikring... Et annet godt eksempel på PA audio ikke er helt i toppsjiktet er å se inni den (Hvis det er vindu/plexi) Halvparten av koblingene er rene "short-cuts" , dvs rene ledinger som går fra punkt a til b for å lage forsterkeren større og for å få det til å se ut som det er mer inni forsterkeren. Bare juks altså. Er det eltek som har dynaBel ? I såfall tror jeg at jeg hadde vurdert dem , de virker seriøse og rimelige... Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Tror faktisk ikke at Amerikanske Bildeler har annonsert i det bladet?? Ikke lagt merke til det ihvertfall. Men, det er sant at billigforsterkere oppgir mer watt enn en dyr. Uansett, hvis man kun tenker effekt. Ville jeg heller kjøpt en billig som skryter av 1800W, og gir 2x230. Enn en dyr som er oppgitt til 2x100, og gir 2x170w. Lydkvalitet er en annen sak, som mange ikke bryr seg så mye om på en subforsterker. Det med at de er store, kommer vel helst av at de ikke er så veldig effektive dvs. trenger store kjøleflater. Greit nok at denne forsterkeren ikke god til å lastes ned, så får du uansett bra med effekt hvis du kjører den på 2x2ohm. Har som sagt prøvd disse, og har vært storfornøyd. Men neste forsterkere blir Dynabel, evnt Tru hvis jeg får råd:rolleyes: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Jeg har hatt akkurat den forsterkeren, og den fungerte bra den. Men den yter ikke det som står på papiret på tross av 75ah sikringer. Brukte den på et Rockford Fosgate 12" element (type HX2 2212). Elementet skulle tåle 500w rms, og selv om forsterkeren skulle yte 640w rms, så klarte den ikke tyne elementet noe. Grunnen til at jeg kjøpte forsterkeren var at jeg ville ha noe som så pent ut da forsterkeren skulle bygges ned i gulvet og sitte en stund. Kan anbefale forsterkeren om du skal ha en grei forsterker til en billig penge. Solgte min for 1700,-. Til den prisen er det valuta for pengene. Men ikke for 3000,-. Selges endel av dem brukt har jeg sett. Det beste er å få tak i ett element med 4ohms spole, eller 2 elementer med 2 ohms poler. Så får du dratt mest mulig ut av forsterkeren. Obs: Pass på skjøre jordinger på signal-inn terminalene. De ryker om du er voldelig ved festing/demontering av signalkablene. Fikses lett ved å lodde litt. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg