Gå til innhold

ABS-Sensor og Bagasjelokk problem. (Passat - 99)

Ranger emnet

armykanari

Anbefalte innlegg

ABS-Sensor problem:

Jeg har rett og slett feil type ABS-sensor med 3 fysiske tilkoblingsmuligheter. (Mener at det er med et ekstra slitevarslersystem)

8d0927803d.jpg

Men den jeg EGENTLIG SKAL ha, skal bare ha en tilkoblingsmulighet.

VW_PASSAT_3B2_ABS_sensor_8D0_927.jpg

Som dere ser så er disse to helt like med unntak av 2 tilkoblingsmuligheter ekstra på det første bildet. Men den tilkoblingen jeg skal ha er den på bilde nummer 2, som er av den samme som er på bilde nummer 1.

Så da er spørsmålet mitt! Kan jeg bare bruke den jeg har kjøpt (bilde 1), også rett og slett bare klippe bort de andre tilkoblingene eller bare teipe de med elektroteip. vil det fungere???

Bagasjelokk problem:

Har hatt generelt mye problem med låsesystemet mitt spesielt når det har regnet.

F.eks at bakdøra venstre ikke vil åpne osv... og alt fungerer fint igjen når det har vært sol noen dager.

Men nå i romjulen streika bagasjeluka helt. Alle dørene reagerer unntatt luka bak, ikke noen lyd i det hele tatt. Er det noen som har noen erfaringer med dette på en 99 modell???

På forhånd, takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan fint bruke abs-føleren selv om du klipper bort klossevarslingsdelen, disse har ingen sammenheng selv om de kommer sammen slik på ny føler. Vet at låsekassene generelt på volkswagen ikke så glad i tempertursvingninger og fukt når de blir godt brukte også begynner mekanismen der og gå tungt og da klarer ikke sentrallåsmotoren og åpne og lukke låsen. Så løsningen er å skifte låsekasse der det er problemet. På bakluka di så kan det også være ledningbrudd i pølsa som går i mellom bilen og luka.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider