Gå til innhold

lite problem med min Volvo 850

Ranger emnet

bilfreaker

Anbefalte innlegg

Heisann! har et lite problem med biln min. når æ starte å kjøre så begynne ei oransje pil å blinke i instrument panelet. og girkassa går litt amokk og begynner å slure noe fælt, virke sånn at den går i en sikkerhets modus eller noe? værtfall, så må jeg vri tenninga av og på for at den pila skal slutte å blinke, og da når jeg kjører så funker alt fint? Hva kan det være? litt fortvilanes at man skal styre sånn vær dag.. Any ideas?^^

M.v.h Vegar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lest ut feilkode på automatkassa di du. Kan være defekt føler på girkassa som forteller hvorfor stor fart bilen har og da kan den starte i et høyere gir slik at kassa slurer. Vet at det har vært en del tull med automatkassene på litt eldre volvoer. Bør også få flusha kassa om det er lenge siden den har fått ny olje.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lest ut feilkode på automatkassa di du. Kan være defekt føler på girkassa som forteller hvorfor stor fart bilen har og da kan den starte i et høyere gir slik at kassa slurer. Vet at det har vært en del tull med automatkassene på litt eldre volvoer. Bør også få flusha kassa om det er lenge siden den har fått ny olje.
åja okei , har aldri vært plaga med det før, biln er gått 310 000, først no det begynte å tulle. men den følern er den inni girkassa eller utenpå? hvordan er det å komme til der?
Lenke til kommentar
Del på andre sider