circus Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Har 850 2,5 10v som koker. Slangen på toppen blir varm, slangen nederst blir ikke varm. De 2 slangene inn til varmeregisterert blir varme. Kjølevæsken i ekspansjonstanken øker, og det blir trykk i den. Ikke så mye trykk i den øverste slangen fra termostaten og inn til radiator. Er det vannpumpa som er gåen?? Er det noen som har noe forslag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilfreaker Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Åpner termostaten skikkelig? hvis vannpumpa er gåen, så skal det dryppe fra den mener, fra et hull, mener jeg, kan hende jeg tar feil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
circus Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Åpner termostaten skikkelig? hvis vannpumpa er gåen, så skal det dryppe fra den mener, fra et hull, mener jeg, kan hende jeg tar feil :)Ja mener det. Blir jo veldig varm slangen fra termostaten og til radiator oppe. Har ikke sett at det drypper noe sted, men det blir væske borte. Tenkte at det var fra trykkventil i ekspansjonstanken. Blir veldig trykk i den, og væsken stiger i tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Virker som toppakninge kan være gåen. Du har ikke vann i olja og vel, slik at den er majonesfarget? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
circus Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Virker som toppakninge kan være gåen. Du har ikke vann i olja og vel, slik at den er majonesfarget? -- Olja er helt fin. Ryker ikke av den heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilfreaker Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Det kan jo være mye rart. Kan være skjulte ting, kan være en kjølekanal som er sprukket inni blokka så den blås trykk inn i systemet. er radiatoren i orden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
circus Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Skiftet radiator og varmeregisteret ifjor. Men skulle det ikke ha ryki av bilen, eller fått vann i olja da? Og så lenge slangen oppe fra termostaten til radiatoren blir varm, så fungerer vel termostaten. Skal ta den ut imorgen å teste den i varmt vann. Det kom bare plutselig. den har fungert helt fint etter skifte av radiator og register. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilfreaker Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 det er vell ikke en turbo?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg