Mamoz Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Begynner med å ramse opp fakta om hva som har skjedd: Til å begynne med var det en sprekk i radiatoren min, så måtte bytte den da bilen dreiv og gikk varm... Mens den var lekk og jeg ventet på ny radiator ble bilen stående med nærmest slush, i systemet... Så fikk jeg byttet radiator og alt var som det skulle noen mil før varmeapparatet gradvis fikk dårligere effekt og tilslutt bare blåste kald luft, og etter enda litt begynte den å gå varm igjen :S Da byttet jeg vannpumpe og termostat, og nok en gang fungerte den noen mil før det samme skjedde igjen. Da reklamerte jeg til verksted og lurte på om de hadde luftet den ordentlig osv. og de tok den inn å sjekket dette. Det var da litt luft i systemet som de da fjernet... Så kjørte jeg den noen mil igjen, og nå har varmen begynt å synke igjen på varmeapparatet (Har ikke tatt sjansen på å kjøre den mer, da jeg regner med at den er på tur til å gå varm igjen :S). I Tillegg føles det som om kupevifta blåser svakt, selv på "full guffe" Har sjekket innsiden av oljepåfyllingsdekselet etter spor av hvitt eller skum, men det var det ikke, og dette er vell da ett tegn på at det ikke er toppakningen eller? Bilen det er snakk om er en BMW 318i '94 mod Er det noen som har en ide til hva det kan være som er galt??? Hjelp! Trenger bil igjen raskt... Takk for evt. svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Blåser kupevifta svakt, so bytter du kupéfilter. Dette bør vel byttes forholdsvis ofte. (1-2 år rekner eg med) So lufter du kjølesystemet att og etterfyller kjølevæske Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mamoz Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Blåser kupevifta svakt, so bytter du kupéfilter. Dette bør vel byttes forholdsvis ofte. (1-2 år rekner eg med)So lufter du kjølesystemet att og etterfyller kjølevæske Det forklarer vell fortsatt ikke hvorfor motoren går varm? :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 "So lufter du kjølesystemet og etterfyller kjølevæske" Forklarer ikkje det kvifor motoren din går varm? Er jo ikkje sikkert at dette er grunnen, men lufting og etterfylling av kjølevæske er greit å gjere først Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mamoz Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 "So lufter du kjølesystemet og etterfyller kjølevæske" Forklarer ikkje det kvifor motoren din går varm?Er jo ikkje sikkert at dette er grunnen, men lufting og etterfylling av kjølevæske er greit å gjere først Har allerede luftet og etterfylt flere ganger, men det hjelper ikke :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Korleis har du luftet systemet? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Det kan være toppakningen din som begynner å ta kvelden. Typisk slike feil da... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mamoz Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Har sjekket, men det er ingen fysiske tegn på at det er toppakningen... Har også fått kjølesystemet trykktestet, men ingen lekkasjer heller. Skjønner virkelig ikke hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg