Gå til innhold

Audi A4 1.8T 163hk(ca 200) 2006 Quattro - Turbospm! K03 vs K04

Ranger emnet

stene

Anbefalte innlegg

Hei, aner ikke hvilken turbo som står på bilen min akkurat nå, K03-XX sikkert.

Men hvor mye er det å hente i hk fra f.eks K04 i forhold til K03?

Håper på å slippe å betale dyre dommer for f.eks en Garrett 28RS.

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 1.8T leveres med K03 turbo. Den er god for rundt 200hk, normalt litt mindre når man ECU trimmer, mellom 190 og 200 et sted. K04 derimot er god for rundt 260-280hk.

Alternativ kan man gå for noe i mellom som er K03S, som er god for 220-240hk.

Fordelen med K04 er at den holder trykket mye lenger opp på registeret, men den begynner gjerne noe høyere enn f.eks. K03S og K03. I min Leon som har K03S drar den godt på fra 2500rpm og opp, dapper bittelitt av etter 6000rpm. K04 drar ikke spesielt godt før 3000rpm, men drar hele registeret ut.

Med FMIC og K04 kan du se for deg rundt 280HK, om du bytter til større innsug og eksos også.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. FMIC gidder jeg egentlig ikke å drive med.. Det er vell strengt tatt ikke nødvendig?

K04 + Manifold, TT 225 dyser, racecat, 2,5" eksos og mapping.

Noen som aner hva jeg kan forvente meg i ca hk da?

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider