Gå til innhold

hjelp til lyd oppgradering Audi a4 1997

Ranger emnet

C h i l l

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på med og oppgradere det originale anlegget. Jeg merker godt at dette er noe jeg er nybegynner på å har mange spørsmål. Så håper dere gidder å hjelpe meg litt.

Det jeg tenker på er

- Oppgradere det gamle anlegget

- Brukervennlighet av oppsett

- Anonym oppgradering

Jeg har denne spilleren (pris 999)

Jeg har bestilt infinity basslink (aktivsub)(pris 1999 (50%)

Jeg vurderer denne forsterkeren til "frontsettet som jeg tenker å oppgradere" (pris 999)

Hjelper den forsterkeren litt på det orginale anlegget? og vil den være til hjelp ved oppgradering av " hvilket component sett bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt å sette fingeren på ja. For det første så er ikke spilleren din av de beste sånn lydmessig, men den får duge inntil videre.

Den infinity "suben" er også av det heller dårlige slaget, og burde ikke kunne kalles sub i det hele tatt da den ikke spiller de laveste frekvensene som en subwoofer skal spille, og den er ihvertfall ikke verdt 2K. Du kunne fått noe som er MYE bedre for den prisen, feks en DD 12" i kasse: http://www.judysbilstereo.no/basskasser/kasser-med-element/digital-designs-ddle312-12-subwoofer-i-kasse

Den blaupunkt forsterkeren er heller ikke av de beste til prisen, og her ville jeg mye heller valgt denne: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/4-kanaler/dynabel-bf0804 som da holder til både frontsett og suben.

Når det kommer til frontsett så må vi nesten vite hvor mye du vil bruke på det, og hva som passer i din bil (hvilken bil har du?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :-D ser godt at dette ikke er det beste systemet i klassen, men som sagt så er jeg ute etter "løsninger som gjør lyden bedre ved å gjøre oppgraderinger som ikke tar plass (ja jeg er kjedelig!:)

Kjøpte forsterkeren i dag, 1299 med alt av kabler, (kablene koster 800+199+2000 hos bilradiospess :(... men uansett så var jeg imponert over hvor mye bedre original anlegget ble, og i tillegg plug and play inn i dashboarde :D

Som jeg har sett så linker du det samme til alle, så jeg skjønner at du er meget fornøyd men den subben og forsterkeren! men jeg vil gi basslinken en sjangse nå, jeg kjøpte ganske sterkt kabel sett slik at viss det skulle bli for dårlig, så er jobben unnagjort ved utskiftning :!

Jeg har Audi a4 1997, stasjonsvogn .. (5,1/4) har sett på denne ?? Jeg tenker at frontsette må byttes ut i noe jeg blir fornøyd med, slik at det ikke blir bytting av frontset annenhver uke, for det er greit å få installert det skikkelig.. Er det lurt å gi jobben til en erfaren?

Endret av C h i l l
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice, liker den innstillingen. Men har du den subben du linket til? eller har du noe high tech? greia med at jeg valgte basslink var det med plass "sparing" sånn at det ikke er en stor kasse baki der, finnes det ikke noe "mindre" som gjør jobben helt greit da? Har sett litt på den tynne subben av Rockford.

Endret av C h i l l
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10438&katid=661&mid=m436&id=&vn=736

Vil denne være bedre, til mitt bruk? ettersom lyd bilde tross alt ligger frem i bilen, og det kan bli svakt med den lille basslinken helt baki bilen,(stasjonsvogn) vil det da være bedre å heller kjøpe den som jeg kan ha under sete frem? ser den har fått mye skryt?

Endret av C h i l l
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hertz 15" i reservehjulsbrønnen baki, som jeg fikk veeeeldig billig, og noen forsterkere osv som jeg hedde liggende fra "før i tiden" hehe... Er bare en bruksbil dette, men spiller vel litt over gjennomsnittet forde :)

Bruker det meste av pengene jeg får til over på et banebil prosjekt nå for tiden.

Siden du også har stv så burde du helt klart se på samme muligheten du også, det er en genial løsning hvis du gjør litt ut av det.

Den focal saken er grei, men det blir aldri i nærheten av en skikkelig sub. Den rockford kassa er heller ikke noe jeg vil anbefale. Siden du har stv så kan du jo også lage til en kasse som ikke tar så mye plass, du har jo masse å gå på i bredden, og hvis du da utnytter skrådelen inn mot seteryggen, så bygger ikke kassen nødvendigvis så langt ut...

Digital designs har kommet stormende inn på det norske markedet de siste årene, og de kan virkelig dette med å lage bra subwoofere, både rimelige og mere kostbare, og de rimelige gir MYE valutta for pengene. Det finnes selvsagt mye annet bra også, som ikke koster en arm og et bein ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for du tok deg tiden til enda et svar Cossiemk1. Er helt enig å laget noe selv hadde vært top1. Ettersom jeg er litt motstander av en random kasse baki bilen som ligger å flyter. Så å lage en som dekker bredden eller sett på en måte "spesialsydd" ut til bilen hadde vært "drømmen". Å et slikt prosjekt vil man lære litt av samt det vil være gøy å ha laget det selv.

Det er vel bare å starte.... Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for du tok deg tiden til enda et svar Cossiemk1. Er helt enig å laget noe selv hadde vært top1. Ettersom jeg er litt motstander av en random kasse baki bilen som ligger å flyter. Så å lage en som dekker bredden eller sett på en måte "spesialsydd" ut til bilen hadde vært "drømmen". Å et slikt prosjekt vil man lære litt av samt det vil være gøy å ha laget det selv.

Det er vel bare å starte.... Takk for alle svar :)

Jepp, det er som du sier, sånt lærer man av :)

Er det noe du lurer på underveis, så er det bare å spørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider