Gå til innhold

Kenwood DAB, mangler antenne?

Ranger emnet

RoyAlexander

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk denne DAB spilleren i julegave:http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/lyd-bilde/cd-radio/kenwood-cd-radio-med-dab/

Men det fulgte med den svarte boksen(antennen), monterte det opp i bilen

men var ikke noe signal hjemme.

neste dag når jeg skulle kjøre for å teste ut dette så fikk jeg signal i noen sekunder før det datt ut igjen. Snakket med en kompis som har samme spilleren, han fikk med et gjennomsiktig

klistermerke som han klistret på den svarte boksen, han hadde signal hele tiden.

Hva er det som er antennen, den svarte tingen eller den gjennomsiktige tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjennomsiktige tingen... (om jeg forstår deg rett) det er en metalltråd festet på den, som i den ene enden må ha fysisk kontakt med boksen "inngang"/metallflate, mens resten av tråden skal ligge utover frontruta innvendig.

kenwood-kdc-dab4551u-%5B2%5D-3246-p.jpg

Et godt tips er vel, som vanlig, å lese igjennom dokumentasjonen som alltid følger med nye bilstereoprodukter, der står monteringen av antenna utførlig forklart, med tegninger og greier. Det er en mer omstendelig antenne å montere enn de fleste andre ja, men tar man seg tid får man til den her også.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ikke med den gjennomsiktige metallplaten, var innom bilxtra å spurte om jeg kunne få en siden de ikke fulgte med.

fikk til svar at de aldri hadde manglet, å at de hadde solgt over 2000. Så fikk kun den svarte, men trenger den gjennomsiktige å.

Er det den gjennomsiktige som er antennna eller er det den svarte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider