endrehelg Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei, her er noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på. Jeg har så alt for lite peiling på stereobygging. Jeg har en 5/6-kanals forsterker som jeg ønsker å koble på en basskasse og 2 6x9 høyttalere. Jeg har forsket og lekt litt, og funnet ut at jeg får ikke koblet på begge samtidig, det blir enten diskant eller bass. Jeg er ganske skråsikker på at det er signalkabelen som er problemet. Jeg trenger vel 4 signalkabler inn i forsterkeren? Men spilleren har bare 2 hull for signal UT, og dermed blir det bare 2 INN i forsterkeren. Er det spilleren som er for "liten"? Eller er det noen mulighet for å fikse det uten å kjøpe ny spiller? Takker på forhånd! :D Og du må gjerne forklare det til meg som om det er en 4åring som spør ;) Forsterker: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Morten Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=512&mid=m436&vn=736&katid=81 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endrehelg Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Ikke at jeg betviler deg, men hvordan funker denne? Den deler signalene fra de kablene jeg allerede har? Da trenger jeg to? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Morten Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei..! ja signalet blir delt opp så du får ekstra signal :) du kan da bruke høyttalerne og subwooferen med 1 signalkabel.. du trenger vel 2 stk av den jeg linket til. Hvilken spiller er det du har ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endrehelg Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Skjønner! Det virker riktig ;) http://www.pioneer.eu/no/products/archive/DEH-2200UB/index.html Mulig denne er litt svak, kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Morten Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Har ikke noe erfaring med pioneer i denne prisklassen, men den fungerer sikkert fint for deg den :) Når du deler opp signalet slik som du må gjøre nå, så blir de fleste instillingene på forsterkeren.. prøv deg litt frem, men vær forsiktig med gain\Level.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endrehelg Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Jeg skal prøve, takk skal du ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2012 Ved bruk av y-ledd så husk at den ene kabelen fra spilleren er høyre, og den andre er venstre, hehe.... Forsterkeren er foresten en 4 kanals forsterker, og litt svak til sub, så jeg håper du har en lettdereven sub. Du må også lage en form for kasse på 6x9" hvis du har tenkt til å ha dem i hatthylla. Du bør også vurdere å få snudd ørene dine, slik at de peker riktig vei i forhold til lyden. Når det er sagt så vil det vel muligens bli billigere å kjøpe høyttalere å ha foran i bilen i steden ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg