Gå til innhold

Vindusviskerne går veldig tregt (og stopper av og til)

Ranger emnet

gulvpupp

Anbefalte innlegg

Jeg har en '98 VW Passat 1,9 TDI Trendline.

For et par uker siden begynte vindusviskerne å gå merkelig tregt. Og det ble bare tregere. Det kan gå så mye som 6-7 sekunder på en "runde". Det har også skjedd at den har stoppet helt opp. (Jeg får den da i gang igjen ved å "aktivere" vindusviskerne" på ny.

Jeg trodde det kanskje hadde noe med batteriet å gjøre, men da hadde vel en del andre funksjoner også begynt å streike. Jeg ladet opp batteriet i går, uten at det hjalp.

Har vindusviskermotoren rett og slett gått av med tidligpensjon, eller er det noen som har forslag til andre feilkilder?

Hvis hele opplegget må byttes: Er dette en omfattende/dyr jobb?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig viskermotoren er defekt ja. Tror jeg også har vært borti at hvis disse ikke får nok strøm, går de tregere, men dette kan jeg ikke si med sikkerhet.

Har vært borti at viskermotoren har vært defekt, en da hakker den enten, eller så rikker den seg ikke, eller så går den litt, så stopper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard på vw at det kommer mye dritt inni føringsarmene på viskerne og dermed så setter de seg fast. Må tas ut, pusses rent igjen og smøres så er det i orden. Ville fått ordnet det ganske snart for du kan ødelegge viskermotoren din.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig: I kveld fungerte viskerne tilnærmet normalt igjen. Riktig nok var det ingen særlig forskjell på "vanlig visk" og "hurtigvisk", men "vanlig" fungerte tilnærmet normalt.

Jeg sprayet på litt CRC på lørdag. Sånn tilfeldig/på slump, der jeg trodde det kanskje kunne komme til nytte. Jeg merket da ingen forskjell, men i kveld var altså viskerne bedre igjen. Det eneste jeg har gjort utover å spraye på CRC, er å fylle diesel. Antar det ikke var utslagsgivende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider