Gå til innhold

91mod 2.3 Q - bryter håndbrekk...autocheck maser/kjøletemp i bunn

Ranger emnet

gutt78

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...
Bryteren henger etter et metallklips på 'brytersiden'. Ser den såvidt på bildet. Evt. prøv å press den frem og løft i bakkant.

4A0_919_214.jpg

Denne får man ikke kjøpt ny lenger dessverre.

Oppdatering ellers:

Tempgiver er på vei, en tar dessverre tid fra US!

Bryter til brekk får jeg i morgen.

Speil utvending

Når jeg trykket på bakrutevarmeknappen, så oppdager jeg at venstre speil også smeltet is. Er det virkelig varme i speil på denne? Høyre virket dårlig...er det bare å dra speilet rett av for å se bak tro.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Skiftet bryter på håndbrekk, nå virker røde indikator riktig. Men den jævla lampa for bremselysfeil lyser enda. Hva mer kan jeg sjekke? Har sjekket/utført: skiftet defekt pære i ekstra bremselys, koblet dette helt vekk. Sjekket kontakter på bremselysene bak for irr/dritt, alle bremselys.

Autocheck maser noen ganger om klossene foran også selv om disse er skiftet å plugget i kontaktene. Noen ganger sier den OK også, så her må det være dårlig kontakt et sted som lager feil i autocheck. Satans irriterende.

Ellers:

Skiftet tempgiver, nå virker tempmåler i instrumentet. Den viser midt mellom 90-100grader, aner ikke om dette er pga termostat eller tempgiver av ukjent merke. Den gamle som satt der var en 4polet originaldel med audilogo og delenr.

Endret av gutt78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest litt mer i instruksjonboken, den sier følgende feilkilder for [ATTACH]26850[/ATTACH] : Pære, bremselysbryter, sikring og kabeltilkobling.

Sjekket sikringen også, men er det bremselysbryter på pedalen det siktes til her kanskje?

Kan dårlige kontakter på sliteasjevarslerne også fucke opp autocheck? Hva med hengerfestet....hmm..strømmen der er jo koblet til baklysa.

post-5863-13804853765443_thumb.jpg

Endret av gutt78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Slitasjevarsleren for bremseklosser har vært ustabil, selv med nye klosser på. I dag satte jeg på nye kontakter på kablene fra bilen sin side, stikkene så bra ut. Puttet disse inn på samme sted som gamle kontaktene....men faenskapet maser enda :deng . Alle kontakter ser fine ut..

Noen måte å sjekke mer rundt dette? ohme? koble sammen ledninger? Noen måte å nullstille autocheck på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Lest litt mer i instruksjonboken, den sier følgende feilkilder for [ATTACH]26850[/ATTACH] : Pære, bremselysbryter, sikring og kabeltilkobling.

Sjekket sikringen også, men er det bremselysbryter på pedalen det siktes til her kanskje?

Kan dårlige kontakter på sliteasjevarslerne også fucke opp autocheck? Hva med hengerfestet....hmm..strømmen der er jo koblet til baklysa.

Har fortsatt bremselysfeilen, men nå henger høyre bremselys på heletiden....hva kan det skyldes? ledningsbrudd? bremselysbryter på pedal? ikke så peil på strøm...hva burde jeg sjekke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider