Gå til innhold

Automat er best, ingen protest!

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Forumet her kryr av små imbessile drittunger som sannsynligvis tror de manuellgira riskokerne er gull..

Men, det er bare fordi dere ikke har prøvd en bil med ei god automatkasse!

Ikke bare henger man med på 0-100 øvelser foreksempel, man drar fra de med manuelle kasser, manuellkasse krever nemlig ekstremt mye for å få en perfekt start, og 100% perfekte giringer..

Med bilen min gir jeg bare flatt jern, og drar fra alle guttevalpene med manuellt gir..

Poenget er:

Kjøp dere en bil med plenty av CUbic Inches, og ei god automatkasse, og dere har den perfekte bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kanskje det er bedre, men det er IKKE gøy å kjøre med automat. Sovner nesten bak rattet jeg...

Uansett...for meg, som alltid kommer til å være litt barnslig av seg, så er manuell det riktige valget. I MIN RISKOKER :D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Jaja, er du igang her og?

Dette blir det sikkert en krangel av, men det er vel det du vil. Troll! :)

Det er noe som heter smak og behag, så hvis du vil dra rundt med 4 sylindre for mye og invalideaggregat, så er det ingen problem for meg.

Jeg har da ikke for mange sylindre på noen måte..

At jeg troller fælt nå er det vel ingen tvil om nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har man det "beste" fra begge..

Selv om 0-100 er litt saktere enn det en erfaren sjåfør klarer med manuell kasse, så sies det at de fleste kjører fortere med tiptronic på bane...

Jeg har kjørt endel med porscha i bay area området, og det er temmelig slitsom med clutch når man kjører i krypefart i 1,5 time inn mot San Fran. eller San Jose.... automat/ tiptronic er normalt mere egnet for sånn kjøring... men her hjemme så trives jeg med manuell gir... det drar uansett bra på alle gir med 3,6 liters sekser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

Jeg har da ikke for mange sylindre på noen måte..

At jeg troller fælt nå er det vel ingen tvil om nei..

Hehe, det er litt gjennomsiktig..

Men faktisk, til en bil som benyttes til cruising/køkjøring og annet kjedelig, så er nok automat det beste, men etter MIN mening har det ikkeno og gjøre i en sportslig bil.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

Forumet her kryr av små imbessile drittunger som sannsynligvis tror de manuellgira riskokerne er gull..

Men, det er bare fordi dere ikke har prøvd en bil med ei god automatkasse!

Ikke bare henger man med på 0-100 øvelser foreksempel, man drar fra de med manuelle kasser, manuellkasse krever nemlig ekstremt mye for å få en perfekt start, og 100% perfekte giringer..

Med bilen min gir jeg bare flatt jern, og drar fra alle guttevalpene med manuellt gir..

Poenget er:

Kjøp dere en bil med plenty av CUbic Inches, og ei god automatkasse, og dere har den perfekte bil!

Detta her er jo bare BS fra ende til annen og det vet du hvis du gidder og tenke deg om.

Kjører selv med invalideagregat på gate og bane det funker skikkelig dårlig.

Nei du henger ikke på i 0-100 øvelsen for kassa de stæler 50hk og slurer som en dass mellom giringane.

Hvis du da ikke prepper kassa vilt men da tar den enda mere hk pga økt trykk...

Manuel derimor har du så mye mere hk på hjula at den lille tiden du bruker på og gire oppveier det.

Tror Ratata må ta med deg på gire demo i 70 Chevelle med M21 kasse i jeg så kan du jo se om kassa de girer fortere hehehe ;)

Have a nice day in your dream world.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ninjan

ser ju redan hur moget folket e som kallar det invalideaggregat,, jag kör manuell bil ida och fattar inte vittsen med att sitta och slita i spaken som en djävla apa när bilen själv kan sköta växlingen,, //En som tröttnat på att växla

Corvette>> WORD!!!

Vel, det første innlegget var ikke så modent det heller, så jeg bare fulgte opp.

En Corvette er en kul bil, ingen tvil om det, men ikke min smak.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Nei du henger ikke på i 0-100 øvelsen for kassa de stæler 50hk og slurer som en dass mellom giringane.

Hvis du da ikke prepper kassa vilt men da tar den enda mere hk pga økt trykk...

Manuel derimor har du så mye mere hk på hjula at den lille tiden du bruker på og gire oppveier det.

Tror Ratata må ta med deg på gire demo i 70 Chevelle med M21 kasse i jeg så kan du jo se om kassa de girer fortere hehehe ;)

Stjæler 50hk? Yeah, right..

Da er det litt morsomt at jeg kjørte ganske nøyaktig like fort som en manuellgiret bil med 1 hk mindre enn meg, og 200kg lettere bil.. Dette helt fra omtrent 0, til 150, fra 150 hadde ikke den riskokern mulighet til å henge på, og når jeg holdt 260 hadde jeg mer enn toppfarta hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider