Gå til innhold

Automat er best, ingen protest!

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Originally posted by Audi90

Hørt om utveksling eller?

 

Ja, bilen min har en giring som fører til høyere toppfart enn den andre bilen, altså høyere utveksling, samtidig som jeg holdt følge i aksen.. Forøvrig har jeg ikke mer enn 4 gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Corvette

 

Ja, bilen min har en giring som fører til høyere toppfart enn den andre bilen, altså høyere utveksling, samtidig som jeg holdt følge i aksen.. Forøvrig har jeg ikke mer enn 4 gir.

 

Jepp, det er jaggu en skikkelig stilfull og på alle måter perfekt bil du har fått deg! Gratulerer! Det er nok fint lite som henger på den i akselerrasjonen tenker jeg.

 

Den er vel til og med bedre enn den perfekte Volvoen du hadde før da eller? :)

 

(Disclaimer: Enkelte deler av dette innlegget kan inneholde ironi)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Jepp, det er jaggu en skikkelig stilfull og på alle måter perfekt bil du har fått deg! Gratulerer! Det er nok fint lite som henger på den i akselerrasjonen tenker jeg.

 

 

Det er masse som drar fra den, ihvertfall i originalutførelse, og rett frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

Forumet her kryr av små imbessile drittunger som sannsynligvis tror de manuellgira riskokerne er gull..

 

Men, det er bare fordi dere ikke har prøvd en bil med ei god automatkasse!

Ikke bare henger man med på 0-100 øvelser foreksempel, man drar fra de med manuelle kasser, manuellkasse krever nemlig ekstremt mye for å få en perfekt start, og 100% perfekte giringer..

 

Med bilen min gir jeg bare flatt jern, og drar fra alle guttevalpene med manuellt gir..

 

Poenget er:

Kjøp dere en bil med plenty av CUbic Inches, og ei god automatkasse, og dere har den perfekte bil!

 

Ett eksempel audi S6 2.2T Automat er nesten 2 sekunder tregere fra 0-100 enn samme bil med manuell

 

http://www.finn.no/finn/car/new/compare?pdc=1033046411362

 

En 84 vette har vel ikke planty med Cui.... hva sitter i den?

350 LT1??

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi90

 

Ett eksempel audi S6 2.2T Automat er nesten 2 sekunder tregere fra 0-100 enn samme bil med manuell

 

http://www.finn.no/finn/car/new/compare?pdc=1033046411362

 

En 84 vette har vel ikke planty med Cui.... hva sitter i den?

350 LT1??

 

En 350 motor har da plenty med CUI, faktisk har den hele 350 CUI, eller 5,7 liter da..

At den har alt for lav ytelse er en annen sak, men det er jo relativt billig å gjøre noe med det.

 

At S6 muligens er så mye tregere med automat enn manuell sier jo bare at de ikke har brukt den beste automatkassa der akkurat..

I tillegg er det sånn med Automat at aks måles litt urettferdig.. faktisk sånn at du skal sette den i Drive, holde på bremsen, og flytte foten fra bremsen til gassen..

Hvis man heller holder den i Drive, holder på bremsen, og gir gass før man slipper bremsen, da blir resultatet et helt annet..

Med min forrige bil bedret det tiden med ca 2 sekunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Jepp, jeg vet det. som sagt, det er en kul bil for dem som liker V8 og rett fremkjøring i sofa og mangler venstrebein. (Kødda)

:)

 

Neste gang det er streetmeet på strømmen, og ok værforhold (og corvetten ikke står på et eller annet lager) kan du få ta en prøvetur, så får vi se om du mener det er sofakjøring etter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

 

Neste gang det er streetmeet på strømmen, og ok værforhold (og corvetten ikke står på et eller annet lager) kan du få ta en prøvetur, så får vi se om du mener det er sofakjøring etter det..

 

Det hadde vært kult det!

Du kan ta en tur med riskokern min og da vet du, så kanskje vi bytter mening begge to! (Uffda, liker å ha noen fordommer igjen)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

 

Stjæler 50hk? Yeah, right..

Da er det litt morsomt at jeg kjørte ganske nøyaktig like fort som en manuellgiret bil med 1 hk mindre enn meg, og 200kg lettere bil.. Dette helt fra omtrent 0, til 150, fra 150 hadde ikke den riskokern mulighet til å henge på, og når jeg holdt 260 hadde jeg mer enn toppfarta hans :)

 

Skjønner du har seriøst god greie på detta med amerikansk mekkanikk :rolleyes:

 

Ei Th700 tar ca50hk ei Th350 tar ca40-45 Th400 ca50hk alt detta er std tall de øker når kassa preppes dvs økes trykket i.

 

Det er bremsa C5 Corvetter med automat og manuel i USA med T56 325hk på bakhjula og med 4L60E 305hk like biler like specer motoren er på 345hk.

 

Så alle kasser stæler men automat mest av alle.

 

Du briliere mer ser jeg begynn og lær deg litt enkel teknikk du detta er basis kunskap for oss som skrur.

 

Ha en fortsatt god dag i drømeland.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat er greit på Amcars med skikkelig volum og ork i motoren, på japs og europeiske biler skal det være manuell!!!(bortsett fra benz da, som lager RÆVA giroverføringer på manuelle kasser)

 

Kunne godt tenkt meg manuell i hornet`en min jeg...:)

 

manuelle kasser-steinalder giring/homogiring

automat kasser-invalide giring ;)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

 

Joda, er enig i det, men for min del holder 350, jeg skal ha en bil som henger bra på i svingene og, og med BB blir corvette voldsomt fremtung..

 

Hørt om aluminium?

 

BB cheva i hel alu veier like mye/lite som den slappe 350 du har på 250hk hvis det er 84`du har da...

 

Svinge ja se nå snakker vi Rudskogen MB treff dit skal jeg så kan du få bryne deg på 74` Chevrolet vega med Th350.

 

Så kan vi jo se om 10 år nyere teknikk svinger skikkelig...

Men du ta med tau bremsane og den perfekte automaten takker nok for seg pga varmgang.

 

Håper vi ses.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Skjønner du har seriøst god greie på detta med amerikansk mekkanikk :rolleyes:

 

Ei Th700 tar ca50hk ei Th350 tar ca40-45 Th400 ca50hk alt detta er std tall de øker når kassa preppes dvs økes trykket i.

 

Det er bremsa C5 Corvetter med automat og manuel i USA med T56 325hk på bakhjula og med 4L60E 305hk like biler like specer motoren er på 345hk.

 

Så alle kasser stæler men automat mest av alle.

 

 

At alle kasser stæler moment er en selvfølge..

Men hvordan kan du da forklare at det er biler som har bedre aks med automat enn manuell? Det er jo i følge det du skriver mot alle fysiske lover.

At man faktisk taper såpass mye på en ørliten feil med ei manuell kasse at man ikke henger på bilen med automat er da også noe alle vet.

 

At selve girkassa tar 50hk er noe jeg bare fnyser av, du forstår også at det er usannsynlig at den reduserer effekten såpass mye? Hvor skal den gjøre av effekten? Varme? Isåfall ville den blitt ganske så varm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår