Gå til innhold

Automat er best, ingen protest!

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

fy fasern, det er litt mye mass på den fronten om dagen gitt!!!

Men jeg bare smiler......

 

 

 

'Smilies' are small graphical images that can be used to convey an emotion or feeling. If you have used email or internet chat, you are likely familiar with the smilie concept. Certain standard strings are automatically converted into smilies. Try twisting your head on one side if you do not get smilies; using a bit of imagination should reveal a face of some description.

 

Here's the list of currently accepted smilies:

 

What to Type Meaning Graphic That Will Appear

:ass :ass

:peace: :peace

:usuck: :usuck:

:???: ???

alacocaina alacocaina

aneglsmili angel

:anger: anger

anger2 anger2

angry angry

asshole assholse

assman assman

:aug: aug

babyhmm?

 

 

 

 

 

 

'Smilies' are small graphical images that can be used to convey an emotion or feeling. If you have used email or internet chat, you are likely familiar with the smilie concept. Certain standard strings are automatically converted into smilies. Try twisting your head on one side if you do not get smilies; using a bit of imagination should reveal a face of some description.

 

Here's the list of currently accepted smilies:

 

What to Type Meaning Graphic That Will Appear

:ass :ass

:peace: :peace

:usuck: :usuck:

:???: ???

alacocaina alacocaina

aneglsmili angel

:anger: anger

anger2 anger2

angry angry

asshole assholse

assman assman

:aug: aug

babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Loppa

 

Igjen....... DU leser med et "vrangt øye". Alle vi andre skjønte hva han mente...... Får du mye positivt ut av dine måter å formulere deg på ?

 

Jeg ville bare vite riktige data jeg, det er alt.

 

Til slutt fikk jeg vite det, og er da er forsåvidt saken grei for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

L O L

 

Ja her var det mye morro å lese :rolleyes:

 

HALLLOOOOO ass'!!!!

Ta 2 identiske biler, putt auto. i den ene og manu. i den andre....

La 2 drevne sjåfører kjøre disse mot hverandre.....

Hvem vinner aks'en?

Manuell!

 

Som det oxo har kommet fram her av data på Corv. så har manuelt giret bil flere hk på hjula enn med automat.

 

En automat er jo en hydraulisk pumpe. Kraftoverføringen blir: mekanisk -> olje -> mekanisk-kraft

I manuell er det mekanisk -> mekanisk-kraft, altså ett effekttap-ellement mindre.

Automaten gir oxo fra seg en del varme. Og for å få varme ut av mekanisk kraft, så må det finnes en friksjon. Ergo: i automat finnes det friksjon (= kraftmotstand), som fører til et effekt-tap. Det er derfor montert oljekjølere for disse, for å hindre overhetning.

 

Når det gjelder bruksområder for de forskjellige kassene så er det manuell som gjelder i bilsport-grener. Man har da vesentlig mere kontroll på drivhjula, samt mindre effekttap.

Automat er skapt for komfort.

Tiptronic for de gangene "guttungen" i deg kommer fram og vil rive og røske litt selv i "homo-spaken" :lol:

 

Så hvorfor:

- kjører WRC-gutta med manuell?

- Topfuel med manuell? (de som har pneumatisk styring, som jeg ikke husker hva heter)

- Formel 1 med manuell?

- Richard Bugge (ja, mr. Mustang jeg mener) med manuell?

- og jeg.....?

Jeg mener at manuell er til for å få max effekt ned i bakken, og bedre kontroll.

Jeg har manuell i leketøyet mitt, en '70 Chevelle.

 

 

Jeg er oxo enig i at det er helt i orden å la bilen gire selv, når den klarer det utmerket. Kjører selv automat-giret Omega-bruksbil. Ikke akkurat noe leketøy.

Men her snakker vi om et annet bruksområde. Komfort.

Hvorfor har f.eks. de fleste amcars og store Merc'er automat og cruise-controll?

Fordi de er hovedsaklig bygget for rett-fram-kjøring-time-etter-time-og-mil-etter-mil-på-enten-Route66-eller-Autobahn.

 

U get my point out there?

Eg bærre spyjrrr.... ;)

 

 

Knall bra skrivi Ratata mye bedre en jeg fikser det :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

Mine ord om at han ikke oppga riktige tall for ytelsen av motoren sin har jeg fortsatt i behold.

Han oppga veldig unøyaktige tall, som ga et helt feil resultat.

 

Det er jo ikke riktig at RUUD har løyet på seg hester, det er jo det som er hele poenget! Han har jo ikke løyet på seg hester, ikke ikke bare det, men han har jo heller aldri sagt at han har kjørt med fullt ladetrykk på Rudskogen og dermed selv sagt at han ikke kjører med så mye hester som motoren har gitt en gang i benken. Hva mer var det du ville?

 

At du vil være vanskelig og briefe med at du klarer å regne ut hk fra Nm (wow :rolleyes: ) har fint lite å gjøre med hva RUUD selv har skrevet og sagt.

 

On Mon, 12 Aug 2002 09:10:11 GMT, "Thomas" <thomas@tvangsinnlagt.no>

wrote:

 

>- Norsk bilforum

>- 750 + medlemer

>- Ikke merkebestemt

>- Alt er mulig å spørre/diskutere

>

>http://www.bilforumet.net

>

 

Svar 1:

Og hva i all verden har reklamen for det sure webforumet på ntb å gjøre?

 

Svar 2:

Knallbra sted for alle fjortissene som liker et tungt webbasert grensesnitt, ikke er det mulig å lese offline heller.

 

--

Kenneth

-79 Chevy Shortvan G20 250

-89 Volvo 760 Turbo

-78 Opel Ascona B, 400 panser. (ikke helt) i orden!

 

Sist skrev du at du skulle sende mail til abuse fordi Thomas skrev om bilforumet.net på ntb. Litt strengt å forsøke å få nettabbonementet hans stengt på grunn av et vennlig lite tips om forumet, eller..?

 

Vanligvis tilbringer du jo dagen med å kverulere på linjelengde, lengden på signaturen, stavemåten eller siteringen til folk som skriver på ntb, men siden dette er et sånt surt webforum så har vi ikke regler for det. Hva skal du gjøre på nå, da?

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

 

Det er jo ikke riktig at RUUD har løyet på seg hester, det er jo det som er hele poenget! Han har jo ikke løyet på seg hester, ikke ikke bare det, men han har jo heller aldri sagt at han har kjørt med fullt ladetrykk på Rudskogen og dermed selv sagt at han ikke kjører med så mye hester som motoren har gitt en gang i benken. Hva mer var det du ville?

 

Sist skrev du at du skulle sende mail til abuse fordi Thomas skrev om bilforumet.net på ntb. Litt strengt å forsøke å få nettabbonementet hans stengt på grunn av et vennlig lite tips om forumet, eller..?

 

Vanligvis tilbringer du jo dagen med å kverulere på linjelengde, lengden på signaturen, stavemåten eller siteringen til folk som skriver på ntb, men siden dette er et sånt surt webforum så har vi ikke regler for det. Hva skal du gjøre på nå, da?

 

Jeg har aldri sagt at Ruud har løyet på seg hester, det er du i din lille fantasiverden som tror det.

Jeg kommenterte derimot at han oppga helt feil data i en posting, og etterlyste de riktige dataene, da jeg synes det kan være artig å vite hva bilen faktisk yter.

 

Og ja, jeg mener at reklame for dette forumet ikke har noe på ntb å gjøre, akkurat som reklame for andre forum ikke har noe her å gjøre.

 

Jeg mener også at man må rette seg etter de retningslinjene som finnes på det aktuelle forumet, på ntb vil det si:

Ikke reklame

Følge normal siteringsskikk

Følge regler om linjelengde

Følge regler om signatur

 

Stavemåten har jeg aldri kommentert, da jeg mener at å kommentere skrivefeil er dårlit netikette, spesiellt med tanke på at det er ganske mange med lese og skriveproblemer rundt omkring.

 

Å sende mail til abuse om brudd på charter mener jeg er en helt grei sak, og det kommer jeg til å fortsette med, ntb er tross alt ikke som her, med en moderator som kan fjerne tråder og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

........

Jeg mener også at man må rette seg etter de retningslinjene som finnes på det aktuelle forumet, på ntb vil det si:

Ikke reklame

Følge normal siteringsskikk

Følge regler om linjelengde

Følge regler om signatur

.........

 

Og hvorfor er da du her på detta, i følge dine egne ord: "sure webforumet" ??

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. ;) Og spørsmål nr 2:

 

Er du bare på slike forum for å krangle ? Eller er det andre mangler som gjør at du formulerer deg som om du vil rakke ned på folk i ett sett ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

 

Jeg har aldri sagt at Ruud har løyet på seg hester, det er du i din lille fantasiverden som tror det.

Jeg kommenterte derimot at han oppga helt feil data i en posting, og etterlyste de riktige dataene, da jeg synes det kan være artig å vite hva bilen faktisk yter.

 

Og ja, jeg mener at reklame for dette forumet ikke har noe på ntb å gjøre, akkurat som reklame for andre forum ikke har noe her å gjøre.

 

Jeg mener også at man må rette seg etter de retningslinjene som finnes på det aktuelle forumet, på ntb vil det si:

Ikke reklame

Følge normal siteringsskikk

Følge regler om linjelengde

Følge regler om signatur

 

Stavemåten har jeg aldri kommentert, da jeg mener at å kommentere skrivefeil er dårlit netikette, spesiellt med tanke på at det er ganske mange med lese og skriveproblemer rundt omkring.

 

Å sende mail til abuse om brudd på charter mener jeg er en helt grei sak, og det kommer jeg til å fortsette med, ntb er tross alt ikke som her, med en moderator som kan fjerne tråder og sånt.

Det er en ting jeg har lurt på, og bare lurer mer og mer, og nå klarer jeg ikke å dy meg mer. Jeg bare spør: Om du er helt LØK i skallen? (Sånn generellt altså)

MiscBrainy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

 

Og hvorfor er da du her på detta, i følge dine egne ord: "sure webforumet" ??

 

Jeg gikk ikke ut fra at du forstod at min språkbruk var et virkemiddel for å forklare hva jeg mente om spamming nei, og jaggu hadde jeg rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår