Gå til innhold

Hvordan finne styrestrøm til ekstralys?

Ranger emnet

HallaBalla1

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å montere ekstra fjernlys på en Golf IV, men finner ikke hvor jeg kan hente styrestrøm til releet. Har gjort det på andre (eldre) biler men her er det verre.

Alle ledninger ligger godt gjemt, og inne i fleksible rør, og til fjernlysene går det jo en hel bunt med ledninger.

Noen som har gjort dette? Takknemlig for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ta med deg en kamerat + voltmeter

2. Ta av kontakten som går til ene lykta.

3. Start på pin 1 og mål. Få kameraten din til å skru på fjernlyset.

4. Forsett til du finner en kabel som har 0volt da fjernlyset er av, og 12volt da fjernlyset er på.

5. Fjern isolasjon, og alt det. Finn kabelen, og lodd deg innpå kabelen. IKKE bruk kabelsko.

6. Isoler og pakk sammen godt

DONE! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ble medlem

05.2009

Askim, Norway, Norway

68

1. Ta med deg en kamerat + voltmeter

2. Ta av kontakten som går til ene lykta.

3. Start på pin 1 og mål. Få kameraten din til å skru på fjernlyset.

4. Forsett til du finner en kabel som har 0volt da fjernlyset er av, og 12volt da fjernlyset er på.

5. Fjern isolasjon, og alt det. Finn kabelen, og lodd deg innpå kabelen. IKKE bruk kabelsko.

6. Isoler og pakk sammen godt

DONE!

Helt enig, men for å forhindre å drive med flexirørene, kappe og styre der så ambefaler jeg å finne riktig kabel på selve lykta etter kontakten, er i alle fall det jeg har gjort.

NB, har ikke orginallykter ellers så skulle jeg gitt deg fargekoden på kablene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider