e-36 burnout Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Jeg sitter og vurderer å bytte ut bilen med en cab (e36)... Tenkte på 93-95 mod... Kommer ann på hvor langt pengene strekker seg.... Sånn umiddelbart var det noen spørsmål som dukket opp: 1. Noen spesielle feil man bør være obs på i tillegg til det som er vanlig for e36? 2. Når ble hardtop innført? Tenker på årsmodell... 3. Hardtoppen, er det sånn som du må ta av manuelt og legge igjen hjemme, eller er det sånn som "bretter seg sammen" i bagasjerommet? 4. Importere vs kjøpe her hjemme - noen erfaringer? 5. Tips og info taes imot med stor takk! Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 1: har vell vært prob, med lekasje rundt taket. slik som jeg har forstått. 2: hardtop er vell bare extra utstyr. 3: tar den manuelt av og legger hjemme. 4:import er vell ikke akkurat lønsomt nå fortiden. etter det jeg har hørt 5:- sikkert noen som kan utdype mere Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BigBadWolf Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by bmw-bergen Jeg sitter og vurderer å bytte ut bilen med en cab (e36)... Tenkte på 93-95 mod... Kommer ann på hvor langt pengene strekker seg.... Sånn umiddelbart var det noen spørsmål som dukket opp: 1. Noen spesielle feil man bør være obs på i tillegg til det som er vanlig for e36? 2. Når ble hardtop innført? Tenker på årsmodell... 3. Hardtoppen, er det sånn som du må ta av manuelt og legge igjen hjemme, eller er det sånn som "bretter seg sammen" i bagasjerommet? 4. Importere vs kjøpe her hjemme - noen erfaringer? 5. Tips og info taes imot med stor takk! 1. Sjekk skader på understell. Siden cab veier mer er det også mer belastning. Sjekk også at Cab'n er hel og fin (ikke råtten). Er den elektrisk, sjekk at den virker 110%, den er dyr å fikse!!! Står valget mellom 2 ellers like biler, velg manuell cab, tar kun 10 sekunder allikevel og er kjempeenkelt! 2. Hardtop kom vel kort tid etter selve cab'n. Men jeg mener at en del modeller ble levert med forberedelse for hard-top (ekstrautstyr) 3. Det er sånn du tar av hjemme. Tar vel litt tid, taes gjerne på med vinterdekk og av når sommerdekkene kommer på. Det er lettere med 2 personer. 4. På så gammel bil lønner det seg å kjøpe en her på berget, gjerne en som har vært importert. 5. Bare hyggelig! Spør hvis det er noe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by bmw-bergen Jeg sitter og vurderer å bytte ut bilen med en cab (e36)... Tenkte på 93-95 mod... Kommer ann på hvor langt pengene strekker seg.... Sånn umiddelbart var det noen spørsmål som dukket opp: 1. Noen spesielle feil man bør være obs på i tillegg til det som er vanlig for e36? 2. Når ble hardtop innført? Tenker på årsmodell... 3. Hardtoppen, er det sånn som du må ta av manuelt og legge igjen hjemme, eller er det sånn som "bretter seg sammen" i bagasjerommet? 4. Importere vs kjøpe her hjemme - noen erfaringer? 5. Tips og info taes imot med stor takk! 1. Sjekk foringer, opphengskuler,bærekuler . Svakhet på e36 2. Hardtop kom som nevnt som ekstrautstyr. Får tak i brukte, men de koster alt fra 10-20lapper + lakken hvis den har annen farge. Koster 35k ny tror jeg. 3. Den er MEGET enkel å ta av/på. 1 krok man drar i på hver side bak og en krok man drar i forran. Bruk 2 personer på den! 4. Kjøp i norge. Pressa marked her nå. Eneste er at det er litt bedre utvalg i tyskland.. 5. Har du råd så legg litt ekstra peng i en bil sånn at man får et bra eksemplar. Ser det er noen 320 cab'r til salgs fra 119k. Disse kan ikke være 100% vil jeg tro når en lik årsmodell brått koster 180.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 ja sjekk at taket virker 110% det koster masse å fikse.... lekkasje er jeg ikke kjent med... ruta bak ser du fort slitasje på... brettkant i plasten/sømmer osv... fuktighet i tepper osv inni... ellers hvis du lurer på noe pm meg... har erfaring med cab for å si det sånn... er du intr så er bilen min til salgs =) hehe bilder HER Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Azzido-325i ja sjekk at taket virker 110% det koster masse å fikse.... lekkasje er jeg ikke kjent med... ruta bak ser du fort slitasje på... brettkant i plasten/sømmer osv... fuktighet i tepper osv inni... ellers hvis du lurer på noe pm meg... har erfaring med cab for å si det sånn... er du intr så er bilen min til salgs =) hehe bilder HER Pris da?? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Darkstar Pris da?? 220.000,- eller bytte i annet gromt... sideskjørt er på vei... dette da inkl. i prisen... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by Azzido-325i ja sjekk at taket virker 110% det koster masse å fikse.... lekkasje er jeg ikke kjent med... ruta bak ser du fort slitasje på... brettkant i plasten/sømmer osv... fuktighet i tepper osv inni... ellers hvis du lurer på noe pm meg... har erfaring med cab for å si det sånn... er du intr så er bilen min til salgs =) hehe bilder HER Thanx... blir sikkert en del spørsmål fremover... Når det gjelder din bil, tror jeg nok at den dessverre blir for dyr for meg... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spenol Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by bmw-bergen 5. Tips og info taes imot med stor takk! Her er i alle fall en "lokal" cab til salgs, du har sikkert sett den allerede. 96 320i, 185k Siter A quitter never wins. A winner never quits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Mars 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by spenol Her er i alle fall en "lokal" cab til salgs, du har sikkert sett den allerede. 96 320i, 185k Det at bilen er lokal er ikke viktig i det hele tatt... Jeg kan gjerne hente bilen jeg :) Men litt sånn på pris og sånn... Er det sånn at cab prisene faller kraftig på høsten/vinter, eller er de noenlunde konstant hele året? Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 de holder seg konstant i pris virker det som etter det jeg har sett Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 holder seg noenlunde lik i pris, men de er lettere å selge på våren/sommern. Og den 320'n der var ikke fin.. rødt skinn :( Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by BMW-323 holder seg noenlunde lik i pris, men de er lettere å selge på våren/sommern. Og den 320'n der var ikke fin.. rødt skinn :( Jeg likte heller ikke det røde skinnet... Men men... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Juni 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Snakket med en idag, var interessert i bilen hans. Jeg spurte om taket lekker, og han svarte at nei, men han ville tipse meg om at hvis jeg skal vaske bilen bør jeg ikke spyle med høytrykkspyler rundt vinduskantene... Da ville det lekke inn... Derfor kan vel ikke taket være potta tett? Er dette slik på alle caber, eller er det en "prikk i margen" når det gjelder denne bilen? Det blir mest sannsynlig ingenting av handelen, siden det viste seg at bilen var kollisjonsskadet, noe jeg ikke helt liker, men hadde vært greit å få litt peiling ang dette med taket... Så nå guttaboys med cab, sitter det en her i Bergen som trenger hjelp! Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Compact Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Azzido..... Har ikke du en 94 modell 325 som er gått 188000!!!! Litt stiv pris spør du meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg