storingen Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 hei. har gryende planer om å bytte bil til våren. er det noen som kan si noe negativt om a6 allroad 3.0 tdi? er det ting man bør være oppmerksom på ved kjøp av en slik bil? tar imot alle kommentarer med stor takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Nei, det er bra kvalitet på disse. Hverken motorer, girkasser, luftfjæring e.l. kan sammenlignes med forgjengeren (heldigvis..). Har selv luft på min og er veldig fornøyd. Disse bilene kommer veldig godt ut i div. bruktbilrapporter etc. Det du bør sjekke er om det er foretatt følgende aksjon: Bytte av lister nederst på dørene, ettersom måten disse er festet på kan forårsake rust (usikker om dette også gjelder Allroad-modellen). Ovennevnte medfører ofte at dørene samtidig blir lakkert. Bytte av innstigningslister da det kan komme rust under her pga måten de er festet. Utbedring baklyktene (mulig bare delen som sitter på bakluken), ettersom disse kan gnage på metallet og forårsake rust. Medfører lakkering av bakluke. En annen viktig ting er at det kan lekke fra spylervæskeslangen som går til bakruten, dette kan renne ned på navi-enhet m.m. og bli veldig dyrt. - Alt dette vil jeg tro bør være utbedret på en 2007-2008 modell. Du kan også sjekke for sinkslipp (små bobler) i lakken, gjerne nederst på dører og på bakluken. Ellers kan jeg kommentere: Lavt støynivå God komfort Suveren motor med bra gassrespons og lyd Ikke av de mest drivstoffgjerrige i klassen (ca 0,7 på langkjøring og 1-1,1 på småkjøring) Enkelte synes nærlyset ikke er av de beste (med xenon) Utstyr som absolutt bør være med både for din del og for videresalg: Helskinn eller skinn/alcantara Sportsseter Xenon P-sensorer foran og bak Klima deluxe (stor klima) Stor navi Innsvingbart hengerfeste (mange som vil ha dette og er dyrt å ettermontere) Annet som trekker opp er jo el-seter, Webasto, BOSE, el-bakluke, handsfree osv.. Lykke til! Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg