Gå til innhold

Escort Mk2, en bra bil? Del din erfaring/mening her!!


Lethal

Anbefalte innlegg

Originally posted by pedern

 

Er ca 100 hk! Det er jo morro i en 1300 da! Kan få motoren for 2000 kroner inklusive innsuget og forgasset! Bare kammen kostet 3500 kroner og husk at den er helt nyoverhalt! Ikke gæærn pris altså!

Det er aboslutt aktuelt, men jeg må først se på bilen da ;)

 

mk2 escort har felger med større boltsirkel og mindre innpress enn golf, så hvis de passa på golfen så kan du ikke bruke dem på en escort

Siterer meg selv : Fant akkurat ut at de hvite revolution felgene jeg kjøpte til golfen i fjor er 4*108, og det passer på forden etter som jeg vet.. (golf er 4*100)

Det MÅ jo bare være et tegn ;)

 

Vegela: Takk for tipset ;)

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var å så på Escorten på Søndag, og det endte opp med litt blanede følelser....

 

For det første er det 4.dørs, jeg ønsker meg en 2dørs.

Jeg vet ikke om det er forskjell i karosseriet eller om det bare er dørene, men jeg synes personlig at den virket litt mer Coupè formet, ikke så spretten bak som "rally" escortene liksom..

Men på en annen side så var den dønn strøken innvendig, så ikke ut som om den hadde vært brukt!

Det var litt lakkrust på sida, på panseret og forann, men det var av typen du kan pusse vekk og lakkere, så det er vel ikke så stort problem egentlig..

 

Dilemmaet mitt da blir jo det at jeg hadde lyst til å lage en bane bil, men da er vel egentlig ikke en 4 dørs så veldig egnet?, tanke på breddinger og sånne ting ?

Flott hvis det er noen her som kan overbevise meg om det motsatte! ;)

Kom gjerne med eksempler!

En annen ting var jo det at jeg var litt fristet til å lakke den opp igjen, senke den litt, sette på noen felger og beholde den orginal, siden den var så fin..

 

Har ikke sagt om jeg skal ha den enda eller ikke, og på en annne side kunne jeg jo trenge en ny bil siden golfern ikke er i form for tida...

 

Her er bildene jeg tok av den hvertfall, så får dere gjøre dere en mening selv ;)

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ingen har sagt at en er nødt å ha RS2000 eller GRP4 motorfester + RS2000 bunnpanne (aluminium) for å sette Pinto i Escort Mk2 !?

 

Er egentlig ingen problem å skifte til Pinto, som sagt tidligere, den guiden til ClassicFord er veldig god, samt du kan ta en titt på artiklene nedenfor:

 

 

Fit a two-litre engine in your Escort Mk1 or Mk2

 

Building a high performance Pinto

 

How to fuel inject your Escort Mk1 or Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår