MrAudi Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Hei, etter å ha skiftet batteri pga. utlading, har nå startmotor begynt å fuske. Dvs. at den klikker 2-4 ganger før den starter, og dette skjer kun nå motoren er kald. ( presisering; én klikk, er én vriding på tenningsnøkkelen.) Er starter gåen og må skiftes eller? Siter Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrAudi Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 jeg fant denne linken og denne starter. Ser ut for være orginal Audi? - Passer denne? - Er den lett å montere for en som ikke kan mekke? http://www.bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=53&Arsmodell=1993&R_Time=144521&Forside=&Varegruppe=16 Siter Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Ja, starteren til høyre (V6) skal passe din. Er trangt å komme til, ellers er det fort å skifte. Du bør ha tilgang til grav eller løftebukk. Husk å kople ifra batteriet før du begynner å skru! BTW. Flyttet trådene dine fra C1-C3-forumet til C4-forumet siden du har en C4. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrAudi Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 (endret) Ja, starteren til høyre (V6) skal passe din. Er trangt å komme til, ellers er det fort å skifte. Du bør ha tilgang til grav eller løftebukk. Husk å kople ifra batteriet før du begynner å skru! BTW. Flyttet trådene dine fra C1-C3-forumet til C4-forumet siden du har en C4. Takk for svaret, men skyldes problemet startmotoren da? Albjerck som er den lokale Audi forhandler her i området, skal ha 6,5 tusen for jobben!!!! Men først måtte de "søke" en halvtime, for å se om det virkelig var startmotor som var årsaken. Hva annet kan det være da? - Bensinpumpa? - holdetrykksventil for bensinen? - kaldstartventilen? - rotoren? - temp føler? - hull i vakumslanger til regulator? ....? Endret Januar 16, 2012 av MrAudi Siter Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Om du hører det klikker i starteren og ingenting mer skjer så er problemet i starteren ja ;) Ingen av de delene du ramser opp har noe å gjøre med om starteren går rundt eller ikke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Om det bare sier "KLIKK" når du vrir på nøkkelen, men at ikke starteren går rundt, så må feilen være enten dårlig spenning frem til starteren, eller at starteren er dårlig. Alt det du har listet (Bensinpumpe, holdetrykksventil, . . .) opp kan utelukkes. Noen mulige årsaker til spenningsfall er: - Dårlig batteri. Neppe trolig siden det er nytt. Om da ikke ladingen er dårlig. - Dårlig kontakt til batteri, eller batteri til blokka. Dette bør også merkes ved at lys blir svakt når du prøver å starte. - dårlig kontakt i tenningslås (bakstykke) - dårlig kontakt til starteren Eller at starteren er dårlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrAudi Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 ja det sier "klikk" og går utifra at det er startmotor som sier det. Takk for respons, Jeg skal høre rundt om hva uatoriserte verksted tra for jobben. Synes 6,5 tusen var stivt. Siter Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrAudi Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 BTW. Flyttet trådene dine fra C1-C3-forumet til C4-forumet siden du har en C4. Står ikke trådene mine i C4 forumet da? Siter Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Står ikke trådene mine i C4 forumet da? Jo de gjør det nå etter at jeg flyttet de hit ;) Opprinnelig postet du de HER. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrAudi Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Jo de gjør det nå etter at jeg flyttet de hit ;) Opprinnelig postet du de HER. auda.... Takk for hjelpen :-) Siter Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg