Gå til innhold

Røyk diffsperre på BMW 535 E28

Ranger emnet

Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Diffsperra mi sperrer ikke lenger :). Ble litt for mye voldtekt tror jeg. . .

Har ikke overhalt sperrer før. Noen som har noe å skyte inn før jeg tar av diffen og åpner sperra for å se hva som er galt?

Har hørt snakk om noen lameller, regner med at de er slitt eller noe.

Noen som vet hvor kostbart det vil være å få tak i nye deler der? skal spørre autotrio når jeg ser hva som har gått i stykker inni der.

Jeg regner med at sperra var skikkelig slitt når jeg kjøpte bilen, For hvis møkka ikke er laga av plastikk så burde det holde til litt drifting med piggfrie piggdekk og standard motor syns jeg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare øvd på litt drifting en hel masse, rundkjøringer, påkjøringer på motorvei, klutsjet ut her og der.

Jeg mistenkte at sperra kom til å ryke egentlig. Og det gjorde den og. Litt skuffende at den røyk med utslitte piggdekk 185/65 15" eller noe.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla balla!

Jeg aner ingenting om beemere og sperrer men... jeg ville kikket i BMW's DTM-racing sortiment. Både bmw og aftermarket. Sikkert styggmange i tyskland som leverer....

På toyota(og andre japser) sitter det en 2 lamellers diff.brems. Når du vil ha høyere prosent sperre øker du trykket målt i kg. Har iaff hørt volvo gutta har så og så mange kg forpress ell.no.

Meeen.. jo. Hvis du kjøper en aftermarket diff-brems/klokke kan du få større og flere lameller. 4, 6 og 8stk. Da vil du spre presset utover et større areal. Da vil du få mindre slitasje per punkt samt at mindre kg/trykk per areal gir en smoothere opplevelse.

Kaaz5.jpg

"A performance LSD should have at least 4 pinions. This is the design used for racing and rallies around the world. The positive lock ratio and linear lock characteristics is determined by a number of components. The cam profile, clutch plate quantity and size, initial torque of the pre-load spring, as well as the lubricants."

"Also, since the clutches are small and few, the load is larger per given surface area, translating into higher operating temperatures and fast wear. Another major disadvantage to this type of LSD has to be the abrupt lock-up, making on-off conditions less predictable and controllable."

"The plates number from 6-8 and have very wide selection of pre-load springs to choose from. Since the clutch has to press together less to achieve very high lock-up, the LSD generates less heat and wears much longer."

"Over the long run, these units will cost less to operate due to the lower maintenance required in terms of rebuilding and replacement of clutches. Most of all, these LSDs are much more controllable, having a wider, more progressive lock-up and better positive lock up at the limit. They are more streetable because it won't suddenly spin you around in low traction conditions such as rain and snow. You can, but you can also be in control..."

http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech_pages/limited_slips_differential_101.htm

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det skal være 25% brems på bilen..

Hør med Överladdaren på forumet her ang diff.. Han skaffer diff fra tyskland mener jeg, med valgfri sperre :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

jævlig rart den har ryki med 18% sperre, og orginal motor da.....sinnsykt rart egentlig:rolleyes: hvor hart har du kjørt a?:)

Synes ikke at det er så rart jeg, for til mere moped sperra er, til mere får det lov til å slure og dermed slites lamellene fortere.

Min teori væffal. :)

For å si det på en annen måte: En Lamelldiff med 100% brems (satt på spissen) skal du være flink for å slite ut lamellene på.. :cool:

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by Hersker Hans

Da har jeg satt på sveiset diffsperre, som en midlertidig løsning og for å teste det, til jeg evt får overhalt diffbremsen.

Tok du en annen diff å sveiset? Regner med du ikke ødela den du skal fikse :D

Skriv hva du gjør, når du skal fikse da :) kan være greit å vite endag...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Tok du en annen diff å sveiset? Regner med du ikke ødela den du skal fikse :D

Skriv hva du gjør, når du skal fikse da :) kan være greit å vite endag...

Tok en annen diff, faktisk en fra 1982 E28, diffklumpen var helt lik, med samme utveksling, og skrus på i de 4 fremre festene på bilen. Men alu lokket bakpå og boltsirkelen på diffen er annerledes på e28 1982 og e28 1985, så vi måtte borre et hull i bunn av bilen og sette på en gummi foring under bilen og en i bagasjerommet, med bolt opp igjennom bagasjerommet for å feste diff i bak kant. da festet i bakant på klumpen står midt på i stedet for på siden. Men det var en helt grei operasjon, så er det enkelt å gå tilbake til den forrige diffen når jeg få fikset den.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider