Gå til innhold

2003 mod Caddy 1.4 MPI fusker på tomgang.

Ranger emnet

Mondeo 08

Anbefalte innlegg

Noen som har noe anelse om hva dette kan skyldes?

Er en 2003 mod 1,4 mpi motor som har gått 202.000 km.

Ble fortalt fra forrige eier at fuskingen kom etter at det ble bytta regreim. han mente at det var ikke satt på riktig hakket på hjula. Men dette sjekket jeg og hjula stemmer overrens med merkene, så de som bytta regreima har ikke bomma på noen tenner.

Fant ut at det var gjennomslag i en av pluggkablene, kan det skyldes at det fukser (rister) såpass som den gjør. Noen ganger så fusker den så mye at den skrur seg av???

Men holder jeg gassen inne litt så holder den turtallet opp, men fremdeles risting bare litt mindre.

Skal kjøpe nye kabler i morgen og så om det kan hjelpe? Eller kan det ligge i coilen? Noen som vet pris på slike coiler?

Er evig takknemlig om noen kan hjelpe meg med tips her.

Om du heller vil ringe meg og hjelpe meg på tlf så kan jeg nåes på 40494853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd med nye bosch pluggkabler og det funket ikke noe bedre. :( Gikk noe bedre på tomgang helt til motoren begynte å bli noe varmere så begynte den å fuske maks igjen, og ved svakt gasspådrag så vibrerer den veldig. Men over 3000 rpm så blir vibrasjonen borte.

PS! Pluggene ser veldig nye ut.

Da aner jeg ikke hva det kan være. Har jo tenkt på om det kunne vært noen dyser som er ødelagt, men de "ser" bra ut. Kan det være noen ventiler som har brent seg?

Håper på godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt diagnose på denne? Er mulig du da hadde fått opp hva ECU er mindre fornøyd med. Siden den blir verre når varm så kan det tyde på at motoren får for mye bensin. Du nevner at den ble slik etter bytte av regreim, de har ikke glemt å kople tilbake en plugg e.l. når dette ble gjort? Tenker da på plugg til temp-giver eller lambda. Ville uansett begynt med den diagnose jeg ;) Sikker noen nær deg som har apparat til dette, evt VCDS.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Har ikke tatt diagnose enda nei, prøvde litt feilsøking på egenhånd.

Men skal prøve å få tatt en i morgen da, og se om ikke jeg får opp noe da, har en kamerat som jobber på et oppretter verksted og der har de et diagnose apparat, vet ikke om det er VCDS men har tatt diagnose der før.

Kan jo selvfølgelig gå over alle kontaktene ja, de til temp-giver og lambda.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider