shash84 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Er det noen som kan forklare meg på en enkel måte, hvordan jeg strammer vifterema på min 740/745? Den skriker litt, vet den må strammes ;) På forhånd takk :) -Jeanette- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Er som regel god ide å bytte reimene når de skriker, er omtrent samme arbeidet og en 50-lapp per reim på biltema. Alle agregater på motoren sitter hengslet på en bolt. Denne må løsnes så den kan skrues med fingrene. Så ser du en justerskrue, den er festet mot dynamo/servo/ac med en bolt og en mutter. Mutteren her skal også løsnes litt. Så justerer du på justerskruen til du får av reimene, bruk eventuelt ett skrujern for å vippe reima av. Montering skjer i omvendt rekkeføle, ikke stram reimene for mye skal kunne presses ned ca en halv centimeter på det meste. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shash84 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Tusen takk for svar... Da skal jeg si ifra til han som har bilen om hvordan han skal gjøre det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg