Gå til innhold

ABS-problemer på 240 classic

Ranger emnet

Kristian N

Anbefalte innlegg

:volvsmilehey!

Jeg har i min besittlese en langførr classic -92 modell. Gobilen hehe!!

Men jeg har lite peil på detta ABS systemet som sitter på classic modella. og det er jo jævli beleilig når det ikke er helt i orden! (ironi). Ække noe fan av ABS, men når det først er på bilen så er det jo greit at det er i orden.

Så jeg tenkte kanskje det var noen guruer her på forum som kan gi meg noen vettue svar.

Problemet er at denne ABS'en har litt humør-svigninger. Det funker noen ganger, men bare i få sekunder så er det plutselig helt borte igjen. Den kan slutte å funke selvom det er blåholke hele vegen. mesteparten av tida så er det som å kjøre uten ABS. Hjula låser som bare det:(

jeg kjører med bakaksling som ikke er til ABS-bil - altså 12 hulls speedoring. Har det no

betydning?

De tannhjul lignende greiene som sitter på navet foran (veita faen hva det heter)som sensoren tar signal fra er jævlig slitte. Er det der det ligger??

Eller er det rett og slett bare ødelagte sensorer eller styreenhet??

Vil bare skyte inn at jeg er 18 år og førstegangs bileier. Er ingen ekspert på noe, men er ikke helt fjern heller. Bare ikke anta att jeg kan ting. Bare komme med åpenbare innlegg!! :)

håper på svar!!

Prekææææææs!!!!!!

Endret av Kristian N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvis du bruker hodet litt, så trenger ABS hastighetssignal fra alle 3 sensorene, dette hastighetsignalet må når du ikke bremser eller svinger stemme overens, det er ikke alltid likt signal, men det utgjør samme hastighet for hjernen.

Har du montert en bakaksel med feil speedohjul så vil ECU få feil hastighetsignal, og koble ut pga systemfeil.

Monter korrekt speedohjul, og prøv igjen.

ABS-ringer blir normalt ikke slitt, det er stort sett sprekker som tar dem.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider