Gå til innhold

Kjøpt meg 3BG med noe småfeil. Tips?

Ranger emnet

StigRoar

Anbefalte innlegg

Ja har da kjøpt meg en 2004 mod passat highline.

Det som er, er at alt elektrisk på høyre bakdør er borte. Har riktignok ikke sjekket om det kommer lyd ut av høyttaler, men sentrallås, vindusheis og lyset i knappen på vindusheisen er uten strøm. - Kan dette være så enkelt som en kontaktfeil inne i døra?

Etter at firmaet klargjorde og vasket bilen, så funker ikke baklukeåpnern heller. Selgeren påstår hardnakket at den funket før klargjøringa, og at det mest sansynlig er selve bryteren der bak som er defekt.

Må bytte drivknute - er dette vanskelig på disse, eller er det noe av det samme på de fleste biler? Har byttet noen drivknuter før, så har en viss formening om det. Skal sjekke DYI posten etterpå, kanskje en ide å gjøre før man spør om sånne ting, men det er en hensikt med denne posten i sin helhet også. :)

Ellers så bærer bilen preg av røyking, og det er jeg og¨å veldig interessert i å fjerne. Noen som har tips der?

Ellers så er jeg fornøyd med bilen - men dog ikke selgeren. Prisen var ogs bra, fikk prutet ned en symbolsk sum for terroren jeg mottok fra uvitende og kynisk selger.. ;)

Endret av Quattro73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdøren: Om alt på de andre dørene fungerer så er nok feilen internt i døren eller i ledninger til døren. Feilen med baklukeåpneren er sikkert av samme art.

Drivknute er lett å skifte, ingen store forskjeller fra andre. Tror ikke det er en DIY for din bil her, men du kan jo lage en ;)

Røykelukten legger du ikke merke til om du begynner å røyke ;) Nei, rens bilen og luft ut mye. Noe WB gjør gjerne susen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdøren: Om alt på de andre dørene fungerer så er nok feilen internt i døren eller i ledninger til døren. Feilen med baklukeåpneren er sikkert av samme art.

Drivknute er lett å skifte, ingen store forskjeller fra andre. Tror ikke det er en DIY for din bil her, men du kan jo lage en ;)

Røykelukten legger du ikke merke til om du begynner å røyke ;) Nei, rens bilen og luft ut mye. Noe WB gjør gjerne susen.

Takk for tekstredigering, spurte bare pga at jeg satt på hurtigrute nettet som var veldig tregt, slikt at jeg var usikker på om det var bare på denne pc feilen var på.

Skal demontere bakdøra og luka og ta en titt da.. Hehe, kan sikkert lage en diy på knuten selv ja.. ;)

WB? Hva er det? :) Har ikke tenkt å begynne og røyke med det samme.. ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, WB ja.. :D Joda, skal jo selvfølgelig ordne noe sånt. Skal høre med en kompis som jobber på bilforretning, kanskje han har noe spray med lukt som sitter litt bedre enn andre.

Ja, vet at kablene ligger i en sånn "kanal" Skal sjekke før jeg åpner døra.. ;) Takk for tips m4sta. :)

Selvfølgelig til deg og, Quattro treåsøtti. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DIY på drivknuteskifting med bilder hadde vært meget godt mottatt på forumet! I hvert fall for min egen del da jeg aldri har gjort noe i understellet selv, og en vakker dag må jeg nok det :D

Bytt cupèfilter, kjør med alle vinduene i bilen åpne i noen minutter for å blåse lufta helt rein, og spray med en luftrenser/nybillukt e.l. Problemet med lukta kan også ligge i stoffet i bilen, altså alt som ikke er plast. Noe av røyklukten kan nok være implementert i dette, og stoffrens av noe slag ville da gjort seg, samt WB ;)

Hvis du ser på veggen til en røyker som røyker inne etter å ha fjernet et bilde, så vil man se stor forskjell på fargen :s Tjære og all mulig slags drit setter seg i stoffet.

Ble kanskje en litt lang post om noe enkelt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DIY på drivknuteskifting med bilder hadde vært meget godt mottatt på forumet! I hvert fall for min egen del da jeg aldri har gjort noe i understellet selv, og en vakker dag må jeg nok det :D

Bytt cupèfilter, kjør med alle vinduene i bilen åpne i noen minutter for å blåse lufta helt rein, og spray med en luftrenser/nybillukt e.l. Problemet med lukta kan også ligge i stoffet i bilen, altså alt som ikke er plast. Noe av røyklukten kan nok være implementert i dette, og stoffrens av noe slag ville da gjort seg, samt WB ;)

Hvis du ser på veggen til en røyker som røyker inne etter å ha fjernet et bilde, så vil man se stor forskjell på fargen :s Tjære og all mulig slags drit setter seg i stoffet.

Ble kanskje en litt lang post om noe enkelt :p

Likte posten din, uansett om den var for lang eller ikke. ;)

Skal ordne en DYI post, uten tvil. Regner med at jeg skal skifte i helga, om tiden tillater det. Kanskje jeg legger ut diy om bakluka samt høyre bakdør også. :)

Skal prøve det du sier om røyklukta, alle råd er verdigfulle.. :) Er skinnseter så de vaskes, samt at jeg skal prøve en spray på alt som ikke er plastikk. :)

Takk Aalsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...