golfen86 Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 har ein 1.8tq AEB der eg kjøpte ein turbo så røyk wastgaten etter 10000km så fekk eg ny og skiftet den og skiftet til ein bedre eksosmanifoild og 3" downpipe så tok eg meg ein tur og alt funka fint men plutelig forsvant alt turbo trykke og da e 0.0bar no, har set på wastgaten når eg gir gass den bevege seg ikkje. og kjent på slangen ut fra turbo men null trykk. nåken som har nåkken triks? kan da ver ein elektronisk sper? n-75 er ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 Sjekk slanger skikkelig, om alt er ok så sjekk tilstanden på turboen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 hvordan bør eg gå fram for å sjekke turboen uten og måtte ta den heilt ut?:P takker for alle svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 Begynn med alle slangene du. På den annen side, om du har kjent på slangen som kommer direkte fra turbo og det ikke kommer luft der ved gasspådrag, da høres det ut som at turboen din ikke sviver. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 har kjent på den ja, men skjønner ikkje koffor den sku slutte å virke siden den e berre rullet 10000km no, men wastgaten evege seg heller ikkje når eg gir gass, men må den kannsje ha litt trykk for å bevege seg?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 men noen som veit om turboen må lade for at wastgaten skal flytte på seg? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Januar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 du må ha motstand for at turboen skal lade ja... den lader ikke før wastegaten flytter seg, sjekk slanger og n75 at den virker. evnt lån deg en ny n75, hvis du har 0 ladetrykk og det ikke hjelper låse staget i lukket stilling, da har du MAKS turbotrykk så vær forsiktig. så må du nok sjekke wastegate spjeldet. det datt faktisk av på min av 1.8tq...... Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Januar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 spjeldet sjekker du ved ta ned downpipe!. da kan du og sjekke om det er sprekk internt i turboen. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 Takker for bra svar:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet Januar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 Du ska ikkje kunne se wastegaten bevege seg ,når du gir gass på tomgang.Du oppnår svært lite trykk ,uten at du har motstand på motor.Så dette er helt normalt.Og ja det skal lades trykk uten at wastegaten er i bevegelse.wastegaten skal minske/regulere trykket, etter hvert som du får positivt trykk signal til wastegaten som er høyere en det fjæra i actuatoren klarer og stå i mot.Enten har røret hoppet av der trykket går utav turboen, eller så har du mistet spjeldet Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 fant feilen, turboen hadde låst seg, men den fekk olje ga den eit kakk forsiktig den luft slangen går inn og den var fin igjen. men skiftet den ut for vil ikkje ha ein turbo som kan kile seg, dette va ein kopi turbo, kopi turbo = ikkje brukande:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg