Gå til innhold

Turboproblemer :p

Ranger emnet

golfen86

Anbefalte innlegg

har ein 1.8tq AEB der eg kjøpte ein turbo så røyk wastgaten etter 10000km så fekk eg ny og skiftet den og skiftet til ein bedre eksosmanifoild og 3" downpipe så tok eg meg ein tur og alt funka fint men plutelig forsvant alt turbo trykke og da e 0.0bar no, har set på wastgaten når eg gir gass den bevege seg ikkje. og kjent på slangen ut fra turbo men null trykk. nåken som har nåkken triks? kan da ver ein elektronisk sper? n-75 er ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha motstand for at turboen skal lade ja... den lader ikke før wastegaten flytter seg, sjekk slanger og n75 at den virker. evnt lån deg en ny n75, hvis du har 0 ladetrykk og det ikke hjelper låse staget i lukket stilling, da har du MAKS turbotrykk så vær forsiktig. så må du nok sjekke wastegate spjeldet. det datt faktisk av på min av 1.8tq......

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ska ikkje kunne se wastegaten bevege seg ,når du gir gass på tomgang.Du oppnår svært lite trykk ,uten at du har motstand på motor.Så dette er helt normalt.Og ja det skal lades trykk uten at wastegaten er i bevegelse.wastegaten skal minske/regulere trykket, etter hvert som du får positivt trykk signal til wastegaten som er høyere en det fjæra i actuatoren klarer og stå i mot.Enten har røret hoppet av der trykket går utav turboen, eller så har du mistet spjeldet

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...