Gå til innhold

Hvor mye koster er flathead v8 prosjekt, mon tro..?

Ranger emnet


964C2

Anbefalte innlegg

Leker med tanken om å en gang i fremtiden anskaffe meg en kuul '30 - '40 talls bil..

 

Ble litt preget etter å ha vært på A-bombers treffet i Sverige...

 

egentlig er jeg åpen for både pickup og familie-rod.. '32 ford er for dyrt uansett...

 

det burde være flathead v-8'er ... liker lyden og prinsippet..

 

 

Finnes det mange sånne prosjekt i Norge, og hvor mye koster det å komme igang... ??

 

 

Har også lyst til å bygge meg en porsche 356 racer... men det er alltfor dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ramme m/norske papirer som kostet 20.000,-

Karosseri DÅRLIG (men ikke håpløst) som kostet 30.000,-

Samt INNVILGET søknad om ombygging fra biltilsynet.

 

Jeg kan formidle kontakt til en som har en Flathead V8 objekt til salgs. Jeg har også kontakter i Sivilforsvaret slik at jeg kan få vite på forhånd når de skal auksjonere bort noen av sine gamle brannpumper, som har Flathead V8 som har gått veldig lite.

 

Hvorfor vil ikke jeg ha Falthead? De er dyre å mekke på. Alle skal ha de (retrostilen er blitt så standard at godt fungerende rodder med blank lakk er snart i mindretall!), de er ikke driftsikre. De er svakere enn en lett trimmet smalblock til 7000,- (uansett hva Ford-Fantastene sier.)

 

Du har rett i at '32 er dyrt (forsåvidt også 33/34). Ulempen med 28-31 Ford er tynne, spinkle rammer som tåler lite dreiemoment uten omfattende modifiseringer. Dette fører ofte til problemer mht godkjenning av prosjektet. Omfattende rammemodifikasjoner fører til at Trafikkstasjonen krever oppbyggingsavgift.

 

Er da alt håpløst? NEI!

I din situasjon ville jeg prøvd å skaffet meg minst ei ramme med norske papirer, eller helst en hel bil/objekt. Norske papirer er svært viktig.

Hvis du likevel skal ha en retro rod KAN du få det med glassfiberkaross. Hvis ramma er orginal, drivverk er orginalt er det i prinsippet ingenting i veien for å godkjenne bilen med glassfiberkaross.

Vil du ikke ha "plasic-fantastic"? Da er det den tunge veien med sveiseapparatet. Det har jeg valgt.......

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er stilen jeg er på jakt etter...

gjerne en coupe utgave.

Slippe den ned litt, forbedre bremser hvis nødvendig og forsøke øke driftsikkerheten.

 

Så lenge den er i stand til å holde følge med trafikken(opptil 130-140) så holder det for meg at den kun "høres" sprek ut..

 

Grunnen til at jeg kunne tenkt meg en flathead v8 er som tidligere nevnt at jeg liker lyden + at jeg har to flathead-motorsykler fra før...

Vurderer å starte en flathead-motorsykkel klubb.. for å samle kompetanse og interesse rundt disse gamle og snart sjeldne motorene..

 

det må nok bli en stål bil, tenker jeg... in rust we trust!!

 

takk for svaret!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

tror det er stilen jeg er på jakt etter...

gjerne en coupe utgave.

Slippe den ned litt, forbedre bremser hvis nødvendig og forsøke øke driftsikkerheten.

 

Så lenge den er i stand til å holde følge med trafikken(opptil 130-140) så holder det for meg at den kun "høres" sprek ut..

 

Grunnen til at jeg kunne tenkt meg en flathead v8 er som tidligere nevnt at jeg liker lyden + at jeg har to flathead-motorsykler fra før...

Vurderer å starte en flathead-motorsykkel klubb.. for å samle kompetanse og interesse rundt disse gamle og snart sjeldne motorene..

 

det må nok bli en stål bil, tenker jeg... in rust we trust!!

 

takk for svaret!!! :)

 

 

Følg med på NoSRA hjemmesidene under "swapmeet". Det er jevnlig ferdige/halvferdige rodder tilsalgs der.

Husk bare at hvis en rodbygger skriver "mye jobb gjenstår", da gjenstår det virkelig MYYYYE JOBB!

 

Vi er ikke redd for noen timer i garasjen, for å si det sånn!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår