quack Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Hva er den vanlige, ikke-misforståelige måten å skrive at man fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil/mangler som skulle dukke opp i ettertid av et bilsalg? Det er vel faste eller ofte brukte begreper på dette som ikke kan tolkes på mer enn en måte. "Bilen selges som den står." blir så tåkete:) noen bra forslag her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Jeg har solgt et par biler privat og jeg har bare skrevet en salgskontrakt til hver av oss hvor begge skulle skrive under. Skreiv det som trengtes og skrives og på slutten la jeg til: "Selger fraskriver seg ethvert ansvar for hva som måtte skje med bilen etter kjøpers overtagelse av bilen" Har fungert greit for min del, men så har de kanskje ikke hatt noe å klage på etterpå heller da ;) Det som er greia, er at kjøpsloven gjelder også ved private salg, men jeg vil tro at kjøperen står mnoe svakere i og med at han/hun har skrevet under på kontrakten. Lykke til med salget :cool: Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Selges som forevist og prøvekjørt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Selges i forevist stand og fri for heftelser :cool: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Det er faktisk lov å skrive "kjøpsloven gjelder ikke" Men spørs hvor villig kjøper til å gå med på slik tekst hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by Asim Det er faktisk lov å skrive "kjøpsloven gjelder ikke" Men spørs hvor villig kjøper til å gå med på slik tekst hehe :) "Etter denne kontrakt er underskrevet, fraskriver kjøper seg all rett til å klage på alle feil han ikke så. Ikke min feil at han er sveiseblind." Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Bilen Selges som den står. Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 "Startet i går, selges som den står." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Før når jeg kjøpte og solgte biler skrev jeg følgende i kontraten: "Jeg <ditt navn> selger min <bilen>, reg.nr.: <reg.nr.>, til <kjøpers navn> for kr <kjøpesum>. Bilen selges iden stand den er i per i dag som besiktiget og prøvkjørt av kjøper." Så kan du je evt. ha med om årsavgifter er betalt og utstyr og sånt. Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Hva er den vanlige, ikke-misforståelige måten å skrive at man fraskriver seg alt ansvar for eventuelle feil/mangler som skulle dukke opp i ettertid av et bilsalg? "Bilen selges som restaureringsobjekt" eller "Bilen selges som reparasjonsobjekt". Da kan du sove godt om natten. Vanlig å bruke dette i bilbransjen. Jeg kjøpte en Bmw 518i engang, der dette stod i kontrakten. Førpøvrig en av de beste bilene jeg har hatt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Det blei til no sånt som: "Selger fraskriver seg alt ansvar for bilen etter kjøpers overtagelse (mtp. evt. feil/mangler)." Skreiv "Bilen selges som den står." også. Burde være greit da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg