Gå til innhold

w123 300d går varm på tomgang

Turbobenni

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, går motoren veldig varm når den får stått på tomgang littegranne. Er ikke snakk om mer enn 15-20 sekunder før tempen stiger og varme-apparatet slutter å blåse varmt. Har også lagt merke til at jeg må etterfylle radiatoren.

Kan dette være toppakningen ? Er dette en jobb jeg lett tar selv? hørte noe om at jeg måtte hone toppen, men er veldig usikker. Legger ved link til det jeg trur er samme topp, er det riktig, så må jeg bare handle !

På forhånd, Takk !

http://www.ebay.com/itm/Mercedes-w115-w123-300-cylinder-Head-Gasket-Set-seals-kit-/270805105909?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3A300D&vxp=mtr&hash=item3f0d3dfcf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres som sagt ut som defekt topp/pakning.

Disse har ståltopp, og er ikke sålang topp, så mest sannsynlig er det bare pakningen som er defekt.

Du skrur av toppen, kikker over, er det en sylinder som skiller seg ut i renhet, da er det mest sannsynlig der den har lekt, da kan du kikke etter feil rundt den sylinderen.

Korte ståltopper pleier å tåle en del før de trenger maskinering, derfor vil jeg anbefale deg å skaffe en rettholt som er passelig lang, så legger du den på tvers, på langs, diagonalt osv.

Ser du lyspalter eller ujevheter så bør du måle dem med søkerblad, for så å sjekke opp med manual om det er for mye.

Med mindre den er veldig varmkjørt går det nok veldig fint.

Husk toppdekselpakning og bolter også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider