garaas Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 hei jeg har planer om å rettstille en b230a har lest meg frem til at jeg må ha bunnpanna og oljepumpa fra B18/B20 men jeg har også lest at oljepumpa ikke passer på B230 da den tar borti veiva. er det noen som har prøvd dette? er det i såfall mulig å slipe av noe av oljepumpa slik at den passer eller er det helt umulig å bruke ojepumpa fra b20? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caltex Skrevet Juli 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2012 Ja oljepumpa tar i veiva. men det går å file/ slipe vekk gods fra pumpa. Er lange sia jeg gjorde det selv, men du skjønner det når du monterer pumpa. Hvis ikke jeg er helt på bærtur nå, så er det akkurat i skjøten mellom pumpa og røret som går opp i blokka som tar i veiva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lucifer* Skrevet August 2, 2012 Rapporter Share Skrevet August 2, 2012 jeg har selv planer om å gjøre dette. Har hørt at flere har sveiset om pumpe fra B230, og da er jo løsningen enkel og grei. monter en B20-pumpe i blokka, mål deg frem til hvor dypt den stikker, og kapp av/skjøt på hvor mye som trengs for å få B230-pumpa til å stikke like dypt :) usikker på hvaslags material pumpene er laget av, men antar/mener å huske at det er støypegods... dvs at man må ha spesialelektroder og varme godset før man sveiser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg