Gå til innhold

Problemer (fusking) med min Golf 4

Ranger emnet


alexme

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 4, 2003 modell.

For drøye 3 uker siden oppdaget jeg at bilen pluttselig begynnte å "fuske". Det jeg mener med "fuske" er at når bilen står på tomgang kommer det en slags "poff" lyd fra eksosanlegget, mens jeg sitter inne i bilen kjennes det ut som om jeg hopper litt fremmover. Når jeg kjører bortover med lavt turtall begyner bilen å nøkke, er som om jeg girer fra 5- gir til 3- gir når jeg holder 80 km/t og bråslipper clutchen og det slutter heller ikke med det første før jeg har fått bilen opp i turtall igjen eller girt ned.

 

Har vært på ett bilverksted med dette problemet og skiftet den ene coilen i håp om at dette kunne være problemet, men det løste desverre ingen ting.

Snakket med en som mekker på BMW og han mente det kanskje kunne være pluggledninger, tennplugger eller lignende.

 

Håper på seriøse svar, begynner å gå meg på nervene å "hompe" bortover gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!! Se i PM boksen din, har sendt deg en melding ;)

 

Edit: Nytt problem med bilen:

For ca en uke siden postet jeg ett inlegg her om at bilen min "fusket", det svaret jeg fikk var at det mest sansynlig var coilen som var gåen.

Jeg dro til verksted for å få sjekket opp dette og der fant de to defekte coiler, nå har jeg kjørt bilen i 3 dager og nå har motorlampa begynt å lyse / blinke om hverandre. (Har lest i instruksjonsboka, ja) En ting som er ny er det at når jeg kjører bilen i 5- gir eller ligger rundt 2200 omdreininger så er det nesten så bilen kveler seg.

 

Så spørsmålet mitt er nå da, er det virkelig mulig at det er enda en coil som er defekt, eller kan det være katalysatoren, eller kan det være noe helt annet? Men etter som motorlampa både blinker og lyser konstant (den oerange lampa, nr 21 i instruksjonsboka) er det vel mest sansynlig noe med coilene?

Endret av alexme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg hatt bilen min på diagnose og fikset problemet.

Det var enda en coil som hadde ryki pga spenningsforskjeller på pluggene. Har fått beskjed om at dette er et veldig vanlig problem med VW, spessielt Golf når bilen nærmer seg 200 000km. Har også målt på lambdasonden om den har fått noen skader, men heldig vis ikke!

Så hvis du har en Golf 4 som fusker ved tomgang når bilen er varm, eller når du kjører på lavt turtall (1,5 - 1,6), eller hvis den gule motorlampa i bilen begynner å lyse/blinke er det større sjanse for at det er feil på en eller flere coiler.

Skifte 4 stk coiler koster like mye som en ny lambdasonde på ett verksted (inkl. arbeid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår